Photo ofMontseny: Font de Passavets - Briançó - Les Agudes - Turó de l'Home Mort - Turó de l'Home - Puig Sesolles - Rocs Cremats Photo ofMontseny: Font de Passavets - Briançó - Les Agudes - Turó de l'Home Mort - Turó de l'Home - Puig Sesolles - Rocs Cremats Photo ofMontseny: Font de Passavets - Briançó - Les Agudes - Turó de l'Home Mort - Turó de l'Home - Puig Sesolles - Rocs Cremats

April 30, 2017
April 2017

•   5 2 Reviews

near Santa Fe del Montseny, Catalunya (España)

Zona: PN del Montseny - Prelitoral Central / Nord.
Comarques: La Selva i Vallès Oriental
Data de realització: Abril 2017.

En resum: Pujada fàcil al punt més alt del Montseny, el Turó de l'Home (1.706m), des de la Font de Passavets. Pujant per la Font de Briançó, es fan abans el cim de Les Agudes (1.705m) i el cim secundari del Turó de l'Home Mort (1.678m). S'acaba la cresta fent el cim de les antenes, el Puig Sesolles (1.668m).

Inici: A l'aparcament de la Font de Passavets, a tocar de la carretera GIV-5114 si es ve de Girona, o de la carretera BV-5114 si es ve de Barcelona.

Terreny i dificultat [Fàcil]: El faig domina gran part dels boscos que es troben de pujada. Hi ha algun tram d'avets. Els camins es troben molt ben indicats i marcats. Sobre la cresta, on no hi ha massa vegetació, hi ha corriols ben marcats i un petit tram d'asfalt sota el Turó de l'Home. El dia 28 d'abril de 2017 hi havia una bona capa de neu pols.

Aigua: Hi ha dues fonts que ragen amb ganes. La Font de Passavets a l'inici del recorregut i la Font de Briançó, a mitja pujada. Totes dues ben arranjades.

Pujada creuant la Riera de Passavets a la dreta i seguint les marques. El camí de pujada es troba molt ben indicat, amb petits cartellets a gairebé cada intersecció. Pujada fàcil però constant fins a la Collada Sesagudes passant per la Font de Briançó. Un cop a la Collada Sesagudes, el cim de Les Agudes queda a la dreta i la resta de cims a l'esquerre.

Al cim de Les Agudes hi ha una gran creu de Ferro, plaques, un pessebre... Hi ha una bona panoràmica del Montseny, des del Turó de l'Home al Matagalls. Fet el cim, es baixa de nou a la Collada Sesagudes continuar pel corriol que rodeja el Puig Sacarbassa, un cim secundari. Seguint la cresta, s'arriba aviat al Turó de l'Home Mort, un altre cim secundari amb una pila de pedres al cim.

Un cop al Coll Sesbasses, per on passa la carretera cal superar una petita pujada per fer el cim del Turó de l'Home, el punt més alt del Montseny, on hi ha un vèrtex geodèsic. Al costat hi ha un antic observatori meteorològic. Baixada fins a trobar la petita carretera asfaltada i petita pujada al Puig Sesolles, coronat amb antenes i una zona d'aterratge per a helicòpters.

Fet el Puig Sesolles només queda la baixada fins a la Font de Passavets. Seguint el corriol que passa per la zona d'avets i pels Rocs Cremats (un bon mirador), es travessa la fageda fent esses per un camí molt còmode. Es pot visitar, també, un pou de glaç que queda a l'esquerre del camí de baixada.

Font ben arranjada del municipi de Fogars de Montclús. Aigua molt freda i neta.

PictographRiver Altitude 4,059 ft

En aquest punt cal desviar-se a la dreta i creuar la Riera de Passavets per sobre de les pedres.

Punt on s'arriba a la carena, després de la pujada per la Font de Briançó. El cim de Les Agudes queda a la dreta i la resta, a l'esquerre.

El Puig Sacarbassa és una muntanya de 1.658 metres que es troba al municipi de Fogars de Montclús, a la comarca del Vallès Oriental.

De baixada, es troba aquest sortint de roques a l'esquerre del camí. Esdevé un bon mirador dels cims que s'han fet durant la caminada.

Les Agudes són una muntanya de 1.705 metres que forma part del massís del Montseny. Són a cavall dels municipis d'Arbúcies, a la comarca de la Selva, i de Fogars de Montclús i de Montseny, a la comarca del Vallès Oriental. Va haver-hi l'accident aeri del Montseny del 1970.

PictographRuins Altitude 5,057 ft

Antic pou de glaç restaurat que es troba a l'esquerre del camí de baixada.

Font ben arranjada que raja fresca i neta a mitja pujada de Les Agudes.

Turó Gros (1.644m)

El Turó Gros és una muntanya de 1.644 metres que es troba al municipi de Fogars de Montclús, a la comarca del Vallès Oriental.

Coll de Pla Amagat

Coll que separa el Puig Sesolles del Turó Gros.

El Puig Sesolles és una muntanya de 1.667 metres que es troba al municipi de Fogars de Montclús, a la comarca del Vallès Oriental. Hi ha antenes al cim.

Coll que es troba a peus del cim del Turó de l'Home. La petita carretera asfaltada passa per aquest coll i acaba al Puig Sesolles.

El Turó de l'Home és la muntanya més alta del massís del Montseny amb una altitud de 1.706 msnm, cosa que el situa per sobre dels altres dos cims més representatius del massís, les Agudes (1.705,4msnm) i el Matagalls (1.697,2msnm). El cim i les muntanyes properes fan de divisòria d'aigües entre la riera de Santa Fe i el naixement de la Tordera. La muntanya és famosa per l'obervatori meteorològic que alberga d'ençà l'any 1932.

El Turó de l'Home Mort és una muntanya de 1.678 metres que es troba al municipi de Fogars de Montclús, a la comarca del Vallès Oriental.

Aparcament de la Font de Passavets. Es troba a tocar de la carretera GIV-5114 si es ve de Girona i de la BV-5114 si es ve de Barcelona.

pepmarine Nov 21, 2019

Molt bona ruta. Fàcil de seguir i ben explicada.
    Excel.Ient per fer a la tardor. Els boscos de faigs amb tots els colors i llums dels ocres i grocs de la pujada fins al Turó de l'home i la baixada des de les Ajudes.
    I també exel.lents les vistes carenejant cap a les Ajudes, a pesar del fred, vent i un sol esmorteït, a valgut la pena.
    Gràcies per compartir aquesta ruta.

pepmarine Nov 21, 2019

Molt bona ruta. Fàcil de seguir i ben explicada.
    Excel.Ient per fer a la tardor. Els boscos de faigs amb tots els colors i llums dels ocres i grocs de la pujada fins al Turó de l'Home i la baixada des de les Agudes.
    I també exel.lents les vistes carenejant cap a les Agudes, a pesar del fred, vent i un sol esmorteït, a valgut la pena.
    Gràcies per compartir aquesta ruta.

pepmarine Nov 21, 2019

Perdoneu la repetició. El segon comentari és el corregit.

• Photo of Krmsn
    Krmsn Nov 29, 2021

Ruta senzilla amb pujada inicial forteta, bona opció per fer dues de les fites clàssiques del Montseny. A finals de novembre de 2021 la font de Passavets no rajava, la de Briançó sí i amb ganes. La neu li ha afegit un toc preciós a la ruta.