Montsent i Collada de l'Era de la Palla des de Avià

Photo ofMontsent i Collada de l'Era de la Palla des de Avià Photo ofMontsent i Collada de l'Era de la Palla des de Avià Photo ofMontsent i Collada de l'Era de la Palla des de Avià

5 hours one minute
1941
March 7, 2024
March 2024

near Avià, Catalunya (España)

Ruta circular des de Avià passant per:
- Montsent (5.6 km)
- Collada de l'Era de la Palla (5.9 km)
Bonica sortida, poc conegut recorregut circular i molt panoràmic que ens porta de Cal Rosal a pujar el cim del Montsent de 963 m., inclòs a la llista de 100 cims de la FEEC. És un magnífic mirador sobre Berga.

Format: Circular, en sentit anti-horari, que considerem que és el més adequat.

Dificultat:
Fàcil. Recorregut no senyalitzat. Es una zona amb molts camins i corriols i molt necessari per no dir imprescindible portar el track.

Ruta circular des de Cal Rosal passant per:
- Montsent (5.5 km)
- Collada de l'Era de la Palla (5.8 km)

DESCRIPCIÓ:
Sortim de l'aparcament en direcció a la via verda del Llobregat però nomes començar aprop d'un pal de llum o telèfon surt a la dreta un corriol que puja, l'agafem i just a dalt seguim a la dreta. Passem per uns parts i creuem la C-16. Just desprès de deixar dos pistes a la dreta agafem un corriol que baixa a creuar la rasa de Sant Martí. Pugem a l'altre cantó seguim un camí empedrat que es fa corriol i que ens porta a la Casa Nova de Sant Martí. Poc desprès deixem la pista i agafem un corriol que baixa cap a un abeurador de bestiar, seguint bona part al costat del torrent. Més endavant es bifurca i agafem el camí de la dreta, amb algunes fites i remunta per la carena del Serrat de les Vaques. Passem per unes runes, amb poques fileres de bloc que son les restes de St Martí de Minoves. El corriol molt bonic va pujant fins a sortir a l'encreuament dels Tres Camins. Seguim la pista del mig un tram llarg fins a arribar als Quatre Camins. Aquí agafem el corriol de la dreta, que planeja al començament i a l'arribar a un llom s'enfila per la carena del Serrat Pla que ens porta fins el cim del Montsent de 963 m, curiosament presidit per una estelada i un banc dalt mateix del cim. Vistes espectaculars. Mirador fantàstic.

Baixem per l'altre canto i aviat veiem un petit monument dedicat a un muntanyenc. La baixada es dreta i una mica pedregosa, compte a relliscar. Aviat arribem a la collada de l'Era de la Palla on hi ha una pista que seguim recte un tram curt, Compte que hem d'agafar el corriol que baixa a l'esquerra a uns 120 m, progressivament cap a la vall del Llobregat. En un trencall de corriols hem d'agafar el de més a l'esquerra que ens porta a la via verda del Llobregat. La seguirem un parell de quilòmetres fins a sortir a l'aparcament passant per la fabrica de la colònia, una tanca i passant per sota de l'eix del Llobregat.

Es considera que el recorregut aquí detallat és per seguir-lo amb GPS, que és molt necessari, per no dir imprescindible per evitar pèrdues o embarrancades.

Un total de 11 Km. I 508 metres de desnivell, salut i bones caminades.