Montsent de Pallars des del coll de Triador

Photo ofMontsent de Pallars des del coll de Triador Photo ofMontsent de Pallars des del coll de Triador Photo ofMontsent de Pallars des del coll de Triador

August 8, 2020
August 2020

•   2.7 1 review

near Central, Catalunya (España)

Ruta exigent per pujar aquest 100 cims del Pallars. Per arribar al punt d'inici cal pujar al Coll del Triador per pista, be des de Llessui com hem fet nosaltres, be des de Espui, a la Vall Fosca. No sé com està la pista de l'altra banda, però pel tram que hem fet, és altament recomanable portar un tot terreny, millor si és 4x4.

La ruta comença sense camí, però tampoc no hi ha pèrdua. Només cal seguir el filat del bestiar que ens dirigeix recte al Montsent.

La pujada la fem per la canal que es veu més marcada des de baix. De fet és on ens porten les fites. Per baixar continuem fins al cim nord i busquem traces de camí que, de seguida, es converteix en un camí definit que baixa fent llaçades fins la collada de Coma Plana. Allà decidim prendre el camí de la dreta de tornada a Triador. Recte hauriem anat fins l'Estany Gento per tornar per la ruta de l'antic carrilet de la vall Fosca, ara via verda. La previsió del temps recomana tornar quan abans així que anem tornant.

El camí de tornada, prou fresat i ben marcat amb fites de pedra, baixa fins els 2450 metres i despres volteja el Montsent fins anar a trobar el camí de pujada. No te perdua si anem seguint el rastre del bestiar. Cap al final es perd la traça de camí i cal anar a través seguint la direcció que ens ha de portar a trobar el filat de pujada.

La qualificació de "moderada" és només pel desnivell de la pujada en un tram tan curt, no perquè presenti cap dificultat tècnica. No feu cas del perfil que mostra la wikiloc. El desnivell és correcte, però la ruta comença a 2150.

Coll de Triadó o de Triador

Montsent de Pallars

Collada de Coma Plana

Tornem al camí de pujada

• Photo of Gamaliel
    Gamaliel Aug 1, 2021

Ruta no apta para todos...zonas con peligro de torcedura ...aconsejable no ir solo...y sobretodo mirar el parte meteorológico...

• Photo of Kone69
    Kone69 Aug 6, 2021

Sí, se trata de alta montaña y, como dice la explicación, una ruta exigente. Lamento que no la disfrutarais como nosotros.
    Salut i muntanya

• Photo of Gamaliel
    Gamaliel Aug 6, 2021

No....si la ruta es muy chula...pero esperábamos encontrar senda o camino...más o menos marcado...😂😂 Dura ya sabíamos que era...por eso no hay problema... Nos pillo un día muy nublado...y a esa altura hay que ir preparado...el comentario era para que no se aventure cualquiera que no esté acostumbrado a este tipo de ruta....muy chula ....gracias....👍