Montsent de Pallars, 1883 m, Vall d'Àssua

Photo ofMontsent de Pallars, 1883 m, Vall d'Àssua Photo ofMontsent de Pallars, 1883 m, Vall d'Àssua Photo ofMontsent de Pallars, 1883 m, Vall d'Àssua

June 29, 2022
June 2022

near Central, Catalunya (España)

A Sort surt la carretera LV-5223 que va a Llessui. En arribar-hi cal seguir fins a l’antiga estació d’esquí. En aquest punt comença la pista de LLessui a Espot. Al cap de 6 Km s’arriba a la Fita Alta (Antigues instal·lacions de les Pistes de Esqui) des d’on la pista continua encara 5 Km més, passa per sota el Coll de Triadó i més endavant es bifurca, prenent la de l’esquerra que en pocs metres ens situa als Colladons, coll de pas a la Vall Fosca, i on es deixa el cotxe. Des d'aquest punt remuntarem l’herbada i costeruda Serra de Rei fins assolir el panoràmic cim del Montsent de Pallars (2883m), des d’on seguirem baixant a la Collada d’Entremonts, i des d'aquí sense camí però per terreny fàcil anirem a cercar el camí del carrilet que ve de l'Estany Gento. El seguirem a l'esquerra tot passant per diversos túnels fins arribar al punt d'inici.

Darrera, al fons, la Serra d'Altars

Photo ofCim del Montseny de Pallars, 2883 m Photo ofCim del Montseny de Pallars, 2883 m Photo ofCim del Montseny de Pallars, 2883 m

Cim del Montseny de Pallars, 2883 m

Pala Pedregosa i Montorroio

PictographWilderness hut Altitude 7,121 ft

• Photo of BJM_CIM
    BJM_CIM Jul 10, 2022

Bon dia!! Com està la pista? Cal 4x4 O bé amb un SUV alt és suficient? Gràcies!