Montsent de Pallars (100 cims) des de Coll de Triadó

July 13, 2023
July 2023

near Central, Catalunya (España)

Des del coll de Triadó. L'aproximació es pot fer des de Central de Capdella per una llarga pista en molt mal estat. La vaig fer de pujada amb un SUV i mai més. La baixada la vaig fer per l'altre vessant cap a Sort, una mica més llarga però amb molt millor condició, tot i que no deixa de ser una pista d'alta muntanya. Al Coll de Triadó bonica escultura representativa de la Vall Fosca. Inici de la marxa en línia recte i mirant l'objectiu per una llarga gespa de pujada lleugera, al principi, que s'intensifica poc a poc. Al peu de la muntanya, primer una petita canal fàcil i després una zona de roca fàcil, arriben en poc temps al cim, de vistes espectaculars. De baixada, per la banda contraria, un primer tram de tartera fins a un coll on es gira a la dreta i es baixa per una vall molt bonica. Al final de la vall cal no despistar-se del sender o el gps per tornar a l'inici i no equivocar-se seguint avall.

Entrant a la canal

Fi de la canal

Seguint fites

Cim Montsent de Pallars

Descens tartera seguint fites

Coll

A la dreta

Guanyem alçada per trobar millor sender

Punt de trobada del sender de pujada/baixada