Photo ofMONTSANT. Sta Magdalena - Pi de Carabasseta - Toll de l'Ou - Pont Natural - Aiguabarreig - St Antoni Photo ofMONTSANT. Sta Magdalena - Pi de Carabasseta - Toll de l'Ou - Pont Natural - Aiguabarreig - St Antoni Photo ofMONTSANT. Sta Magdalena - Pi de Carabasseta - Toll de l'Ou - Pont Natural - Aiguabarreig - St Antoni

5 hours one minute
October 2, 2014
October 2014

•   4.5 4 Reviews

near Ulldemolins, Catalunya (España)

Santa Magdalena - Pi de la Carabasseta - Toll de l'Ou - Pont Natural - Aiguabarreig - Congost de Fraguerau - Cadolles Fondes - Sant Antoni - Santa Magdalena.

Ruta circular amb començament i final a l'ermita de Santa Magdalena, al poble d'Ulldemolins, a la comarca del Priorat.

Arribarem a Ulldemolins venint per Reus, coll d'Alforja i Cornudella del Montsant o bé des de Lleida per Vimbodí i Vilanova de Prades. Arribant a Ulldemolins ens dirigirem a la zona de les ermites (Sant Antoni i Santa Magdalena estan a tocar una de l'altra) i deixarem el nostre vehicle a l'aparcament de Santa Magdalena. Davant de la mateixa ermita trobarem indicadors del Pi de la Carabasseta i ens hi dirigirem tot seguint les marques de GR. La pujada es forta al començament i ens enfilarem per dintre del bosc fins a arribar a un primer mirador des d'on podrem contemplar Ulldemolins i la Serra de la Llena al darrera. Continuarem i al cap de poc arribarem al Pi de la Carabasseta. Continuarem recte baixant en direcció al Toll de l'Ou i el Barranc dels Pèlags fins arribar-hi en menys d'una hora. Aquesta part del Montsant es força obaga i humida i no té res a veure amb la part més solana de la Morera. Un cop al Toll de l'Ou i si ha plogut veurem molta aigua i podrem refrescar-nos i omplir cantimplores. Seguirem endavant direcció la Morera fins a trobar un trencall a la dreta on seguirem pel PR fins a un altre trencall al cap de pocs metres on anirem seguint un corriol enganxats a les roques fins a arribar a la Llibreria i al Pont Natural. Aquest tram entre el Toll de l'Ou i el Pont Natural es preciós i valdrà la pena fer unes bones fotografies. Un cop al Pont Natural en travessarem per sota i agafarem un petit corriol que baixa molt i que l'haurem de baixar amb molta cura per no caure de cul a terra. Arribarem fins a un riuet on trobarem un corriol a l'esquerra que si el seguim anirem seguint les aigues del barranc dels Pèlags fins a l'engolidor i l'Aiguabarreig. Un cop a l'Aiguabarreig anirem seguint riu Montsant amunt pel Congost de Fraguerau fins a arribar a les Cadolles Fondes. Des d'aqui agafarem el GR fins a l'ermita de Sant Antoni. Un cop a Sant Antoni podrem veure a les seves fonts o continuar Fins a Santa Magdalena que esta aproximadament a un quilometre de distància.

Trobarem aigua a les dues ermites, al Toll de l'Ou si ha plogut recentment, a l'Engolidor i l'Aiguabarreig i la font de la Gleva al costa de les Cadolles Fondes.

Santa Magdalena

PictographTree Altitude 3,563 ft

Pi de la Carabasseta

PictographWaterfall Altitude 2,959 ft

Toll de l'ou

Bifurcació dreta

Bifurcació corriol a la dreta

Pleta

Ruta espectacular

• Photo of salva007
    salva007 Nov 25, 2018

Conec bastant el Montsant, però part d'aquesta ruta era totalment desconeguda per mi. Ruta molt maca, espectacular, molt entretinguda i un track ben marcat.
    Cal dir que el tram dels cingles fins al Pont Natural està una mica tapat i no és tan fàcil de seguir, no hi ha gaires fites i el GPS tan a prop de les parets no és tan fiable com estem acostumats, però amb algun "despiste" i en tranquil·litat es va fent. Però el corriol de baixada des del Pont fins a l'Aiguabarreig avui ha estat molt "durillo", entre tapat, tot molt mullat per les últimes pluges, ha fet que hagi estat una bona aventura i he arribat a baix tot ben xop. En canvi per travessar el riu, no he tingut cap problema.
    Ruta que és una passada i espero tornar-la a fer de cara a la primavera /estiu. Cal dir que la major part de la ruta és ombrívola.
    Total 17,400 km amb 880 metres i amb 6 hores 10 minuts.

• Photo of jordisiol
    jordisiol Nov 26, 2018

Gràcies pels comentaris i valoració Salva. La ruta val molt la pena, me n'alegro que t'hagi agradat!! Salut

• Photo of cvj54
    cvj54 Nov 26, 2018

Ruta espectacular

• Photo of Roger Aviles Pamies
    Roger Aviles Pamies Jun 1, 2020

Avui hem fet la ruta. Impressionant con esta el Montsant. Banyet nu al Toll i cap a dinar a les codolles. Això sí el tram del Toll al pont força ple de branques i vegetació. La baixada dels pelàgs complicada i un pel perillosa, pero amb cura s'ha disfrutat.

• Photo of jordisiol
    jordisiol Jun 1, 2020

Molt bé Roger, el Montsant sempre és garantia d'una bona ruta!! Felicitats

• Photo of jrpuigmarti
    jrpuigmarti Aug 21, 2020

Excellent ruta per aquesta vessant més humida i ombrívola. Força bardissa pels corriols fins al pont natural. Hi ha un tollet, abans d'arribar a Aiguabarreig on val la pens banyar-se. Compte amb la marca per entrar al Congost de Fraguerau, l'inici del camí és amagat (no aneu pels troncs caiguts).