Montpedro sant salvador

January 23, 2023
January 2023

near Santa Anna, Aragón (España)

MONTPEDRÓ (736 M)

Cim que domina tota la part sud de la Vall del Noguera Ribagorçana, es tracta d'una muntanya altiva, robusta, la seva posició la fa un mirador immillorable de les poblacions d'Ivars d'Noguera, Alfarràs, Castillonroy, Albelda...

El nom de Montpedró semblaria definir de la paraula de la Muntanya de Pedra, a causa de l'aparença d'aquesta muntanya, al cim trobarem l'ermita de Sant Salvador, d'art romànic.

Ruta fàcil per fer a 2 horetes, no hi ha cap pas compromès, però cal estar acostumat a caminar per la muntanya.

Ruta circular que ens portés a l'ermita de sant salvador una talaia de primer ordre, vistes cap a la Serra de la Carrodilla, amb San Quílez, i, Buñero, com a màxims exponents de la Llitera i de la Serra de la Carrodilla, vasta visió del Pirineu, des de la Muntanya Perduda, fins al Turbó, amb Cotiella, Aneto, i, Besiberris, el Montsec d'Aragó...

MONTPEDRÓ (736 M)

Cumbre que domina toda la parte sur del Valle del Noguera Ribagorzana, se trata de una montaña altiva, robusta, su posición la hace un inmejorable mirador de las poblaciones de Ivars d' Noguera, Alfarrás, Castillonroy, Albelda...

El nombre de Montpedró, parecería definir de la palabra del Monte de Piedra, debido a la apariencia de esta montaña, en la cumbre de la misma, encontraremos la ermita de San Salvador, de arte románico.

Ruta fácil para hacer en 2 horitas, no hay ningún paso comprometido, pero hay que estar acostumbrado a caminar por la montaña.

Ruta circular que nos llevara a la ermita de san salvador una atalaya de primer orden, vistas hacia la Sierra de la Carrodilla, con San Quílez, y, Buñero, cómo máximos exponentes de la Litera y de la Sierra de la Carrodilla, vasta visión del Pirineo, desde el Monte Perdido, hasta el Turbón, con Cotiella, Aneto, y, Besiberris, el Montsec de Aragón...

PictographCave Altitude 1,780 ft

Avenc de Les Roies

Camí a Sant Salvador Pth

Carpark

Carpark Castillonroy, Huesca, ESP

dewixem pista i seguim per sender

Drinking Water

Ermita de Sant Salvador

Photo ofG2 Trk la Litera. Btt. Ruta 2. Yesos Y Embalse de Santa Ana Rmr Photo ofG2 Trk la Litera. Btt. Ruta 2. Yesos Y Embalse de Santa Ana Rmr