Montpalau (Maresme) 100 cims No Essencial

Photo ofMontpalau (Maresme) 100 cims No Essencial Photo ofMontpalau (Maresme) 100 cims No Essencial Photo ofMontpalau (Maresme) 100 cims No Essencial

July 24, 2023
July 2023

near Pineda de Mar, Catalunya (España)

Ruta circular en sentit horari per fer el Montpalau (Maresme), 100 cims No Essencial i nou des de juliol 2022.

El Montpalau o turó de Montpalau es troba al vessant pinedenc del massís del Montnegre i es caracteritza pel seu sòl calcari i poc profund que no permet el desenvolupament del bosc, quedant un espai obert que permet la presència d'una flora de gran interès. La vista panoràmica de l'Alt Maresme és immillorable.

Al seu cim s'hi poden veure les restes de l'antic castell de Montpalau. Molts segles abans de la construcció del castell, el lloc havia estat ocupat per un assentament ibèric que ha deixat nombrosos vestigis, datables a partir del segle iv aC. i de poblament que van tenir continuïtat en època romana. Probablement, la major part de la pedra d'aquest antic assentament degué ser utilitzada per a l'edificació del castell medieval.

PUNT D'INICI: Can Martorell (Pineda de Mar)

COM ARRIBAR: Per la N-II entre el Km. 670 i 671 cal agafar el Passeig d'Hortsavinyà direcció l'Aqüeducte Romà, però sense arribar. Al cap d'1km +- girar a l'esquerra, Camí de Martorell, i seguir com si volguéssim agafar la C-32. Passem per sota de la C-32 i uns metres més endavant ja trobarem la zona d'inici.
Coordenades: 41.63773307761482, 2.6698644248353

DIFICULTAT: Fàcil. Ruta que va per pista ampla i corriols.

RUTA: Seguir per la pista ample en direcció el Coll dels Altars (wp05), girem a la dreta, passarem pel costat d'un dipòsit i seguim per un corriol que ens portarà fins on hi com una màstil. Si ens enfilem, podrem veure les restes del Castell de Montpalau. Desfem camí fins el màstil i seguin per l'esquerra per un corriol una mica pedregós i en arribar al wp09 girem a la dreta. Seguim aquest corriol que ens durà a la pista que hem fet de pujada (wp03) i només queda seguir fins el punt d'inici.