Montnegre: Turó Gros, Santa Maria i Sant Martí

Photo ofMontnegre: Turó Gros, Santa Maria i Sant Martí Photo ofMontnegre: Turó Gros, Santa Maria i Sant Martí Photo ofMontnegre: Turó Gros, Santa Maria i Sant Martí

June 4, 2023
June 2023

near Sant Iscle de Vallalta, Catalunya (España)

El Montnegre és una serralada que han estat oblidada pels recorreguts, i això per diversos motius. Per la proximitat del Montseny, la pèssima comunicació en transport i la manca d'indrets reconeguts com a fites del paisatge.
Si bé el Montnegre no té recons "únics", unes passejades pel massís sempre valen la pena. Més que grans vistes o un patrimoni cultural excels, el massís del Montnegre destaca per la seva vegetació. Que en una serralada litoral tingui fagedes, avellanoses o castnayers és quelcom sorprenent.
Val la pena descobrir el massís i el seu patrimoni florístic.
Aquets cop deixem el cotxe a l'urbanització Font del Montnegre (un d'aquells llocs que no s'hauria d'haver deixat mai construir). La ruta és ben senzilla i està indicada a trams en GR i en trams amb senyals verd/blanc. Resseguim una pista fins a la carena i d'aquí, la resseguim fins el Turó Gros. Podem accedir a la torre de guaita per tenir vistes del litoral del Maresme. Seguim un camí de baixada a Santa Maria i des d'ací, resseguim la pista fins a Sant Martí. Aquí, podríem dinar si volguéssim.
El camí s'enfila muntanya amunt per rouredes i castanyers fins al coll de les Basses.
Des d'aquest punt, la baixada a la Font és ràpida i segura.
Si no hem dinat a sant Martí, aquest sector del Maresme és ple de bones opcions. Avui, optem per dinar al Restaurant del Santurari de Canet. Una molt bona tria.