Montmajor (100 cims) des d'Oix

January 6, 2018
January 2018

near Oix, Catalunya (España)

Improvisada escapada per fer un altre cim i conèixer més racons de Catalunya. Un dia de calor insòlit, en ple hivern. Era normal trobar neu i fred, però ha sigut com un dia del mes d’abril.

Sortim del poble d’Oix, Fàcil deixar el cotxe en l’aparcament a peu de carretera. Matí fresc, amb boira enclotada sobre el poble, però ben clar quan comencem a pujar.

Arranquem, primer per pista asfaltada. Després, pistes normals, uns quan quilometres molt planers, passant masies, i tenint sempre de referència allà davant el Montmajor, fins que creuem la riera d’Oix. A partir d’aquí, la pista s’enfila en còmoda pendent fins el Coll de Mercer.

A partir del Coll de Mercer, al costat de la tanca de fusta, trobem el sender que ja ens durà fins dalt. El sender no està indicat ni marcat. Les úniques referències son les agraïdes fites de pedra, estratègicament col•locades que ens ajuden a orientar-nos. El sender està ben fressat i definit, encara que en algun tram es fa perdedor. No obstant, es fàcil retrobar-lo en seguida. Sempre es molt útil dur el GPS amb un track fiable.

Pujant, creuem una de tantes masies abandonades i en ruïnes que trobem per les muntanyes de Catalunya.

El sender es maco, de pujada constant, sense repòs Tranquil•lament i anant fent, arribem a dalt. El cim, boscós, no te cap “glamour” ni es especialment espectacular, però ens ofereix unes molt bones vistes cap al nord, Pirineus, i cims de la Garrotxa.

Ens disposem a baixar, per l’altre banda del cim. Salvo algun tram pedregós, la baixada es fàcil. En orientem molt bé amb les fites de pedra, doncs sense elles, en algun tram clarejat seria difícil trobar per on seguir. Anem baixant (seguint el track) fins trobar el GR1, en el punt on hi ha l’oracle de Sant Isidre. A partir d’aquí, l’orientació es més fàcil: Sender amb marques i ben definit fins el Coll de Mercer.

Ara fem un tram de pista (marques grogues), passant per Toralles, fins que trobem la “entrada” amb dues pedres a cada banda de la pista. Aquí, tombem a mà esquerra, per agafar un sender en baixada, fins sortir, pràcticament, al complex de turisme rural, Mas Pineda. Ara ja, tot pista, fins a Oix.

Una ruta fàcil en un entorn espectacular. No es dura i es relativament fàcil orientar-se. Es pot fer en un matí, i gaudir, just acabar, de la brutal gastronomia de la Comarca.