Montlude des de la Cabana d’Uishèra *

Photo ofMontlude des de la Cabana d’Uishèra * Photo ofMontlude des de la Cabana d’Uishèra * Photo ofMontlude des de la Cabana d’Uishèra *

September 25, 2021
September 2021

near Arres, Catalunya (España)

Anant per la N-230, al quilòmetre 169, surt la LV-5055 que ens porta a Vilamòs.
Estant a la plaça de l’Església, passant pel darrera de l’església de Santa Maria, sortim del poble pel carrer de Sant Antoni i agafem una pista que en uns vuit quilòmetres ens deix a la Cabana d’Uishèra, la pista continua encara poc més de quatre quilòmetres, però nosaltres vam deixar el cotxe a la cabana ja que a l’agost uns companys van pujar fins al final amb els cotxes i ens van recomanar no seguir més enllà de la cabana, la pista s’estrenyia molt i estava molt malmesa.
Però resulta que ara està en força bon estat, inclús han eixamplat quatre zones on dos cotxes es poden creuar, això uns tres quilòmetres i mig, fins un tom de 180º, els últims vuit-cents metres son molt drets i no estan en bones condicions.
Així dons comencem a caminar per aquesta llarga pista fins el seu final, on decantem a l’esquerra baixant una mica.
Seguim un camí que ens porta a una forta pujada, a l’esquerra i per sota nostre podem veure l’Estanh Long de Vilamòs, al final de la pujada trobem el bonic Estanh Redon de Vilamòs, aquí seguim a tocar de l’estany i per la nostra dreta continuem pujant recte fins el Coth der Estanh (Coll de l’Estany).
Primer trobem un pal amb una marca groga, una mica més endavant un pal indicador, no cal arribar-hi al pal indicador, des del primer pal surt un camí a l’esquerra que va pujant i que podem seguir.
Ara només ens resten uns sis-cens metres de distància i uns dos-cents metres de desnivell fins al cim, cosa que superem en uns quaranta minuts.
La tornada la fem pel mateix camí fins l’estany Redon de Vilamòs, aquí seguim a la dreta per anar baixant per un camí ben marcat de color grog.
El camí va baixant fins unes cabanes, son les Cabanes de l’Estnh Long de Vilamòs, seguim baixant encara una mica més fins la sortida d’aigües de l’estany, trobem una pista que puja i que ens porta fins la pista d’anada, ara només cal seguir-la cap a la dreta i fins el cotxe.

PictographInformation point Altitude 6,460 ft

Pal indicador, seguim per la pista

PictographInformation point Altitude 7,034 ft
Photo ofFinal de pista, seguim a l’esquerra Photo ofFinal de pista, seguim a l’esquerra Photo ofFinal de pista, seguim a l’esquerra

Final de pista, seguim a l’esquerra