Montlude

September 21, 2015
September 2015

near Arres, Catalunya (España)

MONTLUDE, la muntanya de la llum és un punt panoràmic excepcional.
Hem pujat per una pista pel mig del bosc, des d’Àrres de Sus fins als plans d’Uishèra, lloc on deixem el cotxe.
Comencem a caminar per darrere de la cabana, creuem els plans cap als lloms fins la Passada des Miquelets entre la muntanya d’Uishèra i el Tuc de Sacauva. No hi ha camí ben definit.
Del Sacauva crestejant cap al Coth de Laurit i baixem a la Passada de Simonet que és fins on arriba la pista. Agafem el sender que puja pel vessant fins l’Estanh Redon de Vilamós, anem seguint el PR fins al Còth der Estanh, aquí deixem el PR i amb forta pujada per l’obaga del cim fins dalt, on hi ha un punt geodèsic i una creu de ferro. Ens recreem amb les vistes cap a tots els punts cardinals i iniciem el descens, trobem un senderista, l’únic amb el que ens hem creuat avui.
Un cop som a la passada de Simonet continuem per la pista fins a la cabana d’Uishèra, al costat del cotxe hi ha una retroexcavadora que abans no hi era, deuen voler arreglar el camí, ja fa falta!!