Montgròs-Canyelles

February 21, 2021
January 2021

near Puigmoltó, Catalunya (España)

Ruta no circular.

Sortim del Camí del Mongròs, prop de la bodega Vega de Ribes. Allà hi ha espai per aparcar o si es va en autocar, hi ha espai per fer la maniobra de canvi de sentit.

Seguim un petit tram per la pista i just abans d'arribar a l'estació elèctrica, ens desviem per començar a pujar per l'antiga i deteriorada urbanització. El camí és ample, però hi ha molt pedra solta.

És un camí aeri, conforme anem pujant, a la dreta podem anar gaudint en tot moment de les vistes del bonic poble de Sant Pere de Ribes i tots els seus voltants. A l'esquerra veurem les famoses antenes, el nostre primer objectiu.

Anem pujant fins arribar als Vinyals, on hi ha la cruïlla amb la pista que hem deixat amb el camí del Montgròs (pista asfaltada) que hem deixat abans.

Continuem per la pista, ens falta una mica més d'un Km per arribar al cim. a la dreta deixem el desviament cap a Canyelles, més endavant hi anirem. La pujada és suau i es deixa fer bé.

Des del cim, podem veure la gran quantitat d'antenes de telecomunicació que ja formen part del paisatge del Garraf. A més, podem gaudir de les magnífiques vistes del Massís del Garraf, la Comarca del Garraf i Alt Penedès, Sant Pere de Ribes, Sitges, Vilanova, Canyelles....

Per tornar, desfem una mica el camí i ens desviem per la pista que porta a Canyelles. Hi ha un tram amb una baixada molt pronunciada on cal vigilar, ja que podem relliscar. Arribem al dipòsit d'aigua i a l'urbanització de Vora Sitges.

Anem una estona per carrers fins trobar un corriol que ens portarà sobre un dels túnels de la C-15 i Canyelles.

L'itinerari s'acaba al Casal, ideal per recuperar forces i si tot va bé, trobarem el vehicle per tornar o ens vindran a buscar.

_______________________________________________________________________________

Podeu trobar totes les meves rutes ordenades i classificades segons modalitat, localització i dificultat al meu bloc: