Photo ofMontgrony-Ref de les Planelles-Coll de Coma Ermada-Costa Pubilla-Roc dels Llamps-Coll de Maians-Montgrony Photo ofMontgrony-Ref de les Planelles-Coll de Coma Ermada-Costa Pubilla-Roc dels Llamps-Coll de Maians-Montgrony Photo ofMontgrony-Ref de les Planelles-Coll de Coma Ermada-Costa Pubilla-Roc dels Llamps-Coll de Maians-Montgrony

November 20, 2016
November 2016

near Montgrony, Catalunya (España)

Sortida circular per pujar al cim més alt de la Serra de Montgrony, el Costa Pubilla. Deixem el cotxe al Santuari de Montgrony i pugem per les escales fins a l'Ermita de Sant Pere de Montgrony. Ens acompanyen un parell de guies, dos gats siamesos fins a dalt.
Un cop feta la visita, ens dirigim cap al Mal Pas, sort de la barana perquè el camí és estret i amb les fulles i la humitat rellisquen molt.
Superat aquest tram arribem al Refugi de les Planelles, completament abandonat i tancat perquè es devia encendre i li falta un tros de teulat. És una llàstima.
Seguim amunt fins a una corba on deixem la pista per agafar un corriol que veritablement està fatal. Han tallat un pilot d'arbres i ho han deixat tot al mig. Està ple de branques i s'ha d'anar amb molt de compte. Això sí, les marques són ben visibles.
Sortim a una pista que sembla oberta de fa poc perquè no apareix ni als mapes i l'anem seguint fins a un punt on hauríem de deixar-la per agafar un corriol.
Com que ens el saltem, seguim la pista i donant la volta anem a sortir al mateix punt, el Camp de l'Ordi, una altra pista més desdibuixada que enfila amb forta pendent amunt.
Les vistes són esplèndides i sembla que tindrem un dia fantàstic. Anem seguim amunt cap al Prat de l'Amorriador fins arribar a la Font dels Ocells, on s'acaba la pista i ja comença el corriol que enfila cap a Coma Ermada.
Davant nostre tenim La Covil, que sembla que sigui a tocar però avui no és el dia. Seguim vorejant i sense perdre alçada anem planejant i l'últim tram ja més pujada fins a sortir al Coll de Coma Ermada. Aquí ja se'ns obren unes fantàstiques vistes de tot el Pirineu Oriental.
Ara ve la part més dura, el petit tram de pujada pel dret, sense camí fresat que ens enfilarà fins al Costa Pubilla. Ens ho agafem amb molta calma i anar fent petites esses anem guanyant alçada.
Just al capdamunt la cosa ja es suavitza una mica i ja veiem el nostre objectiu al fons. Acabem d'arribar-hi i aprofitem per fer un mos i gaudir de les fantàstiques vistes que tenim a 360 graus.
Un cop ben descansats comencem a caminar per la carena en direcció al Roc dels Llamps. Primer fem un petit tram de baixada força dreta fins a un coll i després toca tornar a pujar, aquest cop menys dur fins al Roc dels Llamps on hi ha un petit rètol de fusta que ho indica.
D'aquí ja començarem a baixar per la carena, amb alguns trams on el camí costa de veure però no té pèrdua perquè bàsicament seguim un filat. Hi ha una bona pendent, amb força pedra i restes de neu però avancem a poc a poc i bona lletra.
Arribem a un búnquer on gaudim d'unes fantàstiques vistes cap al Puigmal. Ara ja queda només un petit tram de baixada força dret i després prat herbat fins arribar al Coll de la Bona.
Aquí hem d'anar avall cap a les Fontetes de Maians. Nosaltres ens vam liar seguint el track que portàvem però el més senzill és baixar pel mig del torrent que és evident i quan arribem a baix on hi ha un filat girar a la dreta, on hi ha el pas del mateix filat i buscar les marques grogues que ens ajudaran a trobar el camí més fàcil per superar el desnivell fins a les Fontetes de Maians on hi ha un remat de vaques.
Des d'aquest punt la cosa ja no té cap complicació, perquè anirem caminant per pista tot passant pel Pla de la Barraca i arribant al Collet de Maians, on trobem el camí que ve de Castellar de n'Hug.
Seguim la pista passant primer per les Viles Grosses i més endavant per les Viles Xiques fins que enllaçarem amb la carretera que va fins al Santuari.
Des d'aquesta podrem veure el Mal Pas des de sota, és espectacular. Seguim la carretera fins a l'aparcament i donant per acabada aquesta fantàstica excursió.

Photo ofAparcament del Santuari de Montgrony Photo ofAparcament del Santuari de Montgrony Photo ofAparcament del Santuari de Montgrony

Aparcament del Santuari de Montgrony

COMA ERMADA

Costa Pubilla o Pla de Pujals

Creuament de camins

Deixem pista / prenem sender esquerra

Ermita de Sant Pere de Montgrony

Amb el nostre guia particular

FONT DELS OCELLS

Roc dels Llamps

Santuari Mare de Déu de Montgrony

Seguir torrent avall

Tram pujada molt dreta i ja arribem