Monteró.

May 2, 2024
May 2024

near Camarasa, Catalunya (España)

Aparquem el cotxe al costat d'un arbre en un camí a má dreta de la carretera C13, abans d'arribar a Camarasa, cap el km 39,5. Es un camí ample que fa un petit semicercle paral.lel a la carretera. Seguim a peu uns metres per aquest camí, que desemboca a la mateixa carretera, la travessem, i de l'altre banda surt una pista en suau pujada.
En una estona arribem a una casa en runes, i una mica més enllà, a mà dreta, trobarem un corriol perfectament indicat amb una fita, que agafarem bosc amunt. Aquest corriol, en moderada pujada i perfectament fitat, ens portarà fins el cim del Monteró (574 m), inclòs a la llista de 💯 cims, ample cim amb molt bones vistes.
Reculem uns metres per on hem vingut i de seguida seguim un corriol a mà dreta, deixant el camí de pujada a l'esquerra. Seguim per la careneta amb moderada baixada, que no es gaire relliscosa, i aviat veurem molt bones vistes a mà dreta del pantà de Sant Llorenç de Montgai i del poble del mateix nom.
Al cap de poca estona haurem d'estar al tanto de seguir un caminet amb tendència a l'esquerra i no seguir recte (seguir track, no hi ha way point), però es veu clarament que aquest ens portaria a l'altre vessant d'on volem anar.
Així doncs, seguim per aquí i en poca estona arribem a un punt que hem de girar a l'esquerra, indicat amb fites. Seguint aquest corriolet ens portarà a la pista de pujada, on nomès caldrà seguirla per tornar al cotxe.
Fàcil i relativament curta excursió, perfectament fitada tota ella, excepte el tros de pista, i amb molt bones vistes. La qualifico de moderada pel desnivell, però no té en cap moment dificultat remarcable.