Monte Monaco desde San Vito lo Capo

Photo ofMonte Monaco desde San Vito lo Capo Photo ofMonte Monaco desde San Vito lo Capo Photo ofMonte Monaco desde San Vito lo Capo

March 1, 2023
March 2023

near San Vito Lo Capo, Sicilia (Italia)

Jornada de Sicília pura, lluny de gran ciutad, per carreteras petites per dur-nos quasi al punt més al nord oest de l'illa i poder disfrutar d'unes de les millors panoràmiques d'aquesta costa.
És aquesta una zona molt rica en jaciments antics de marbre rosa, molt preuat per la seva qualitat i se'n poden veure vestigis molt antics de les antigues pedreres, inclús a dalt del propi cim del monte Mónaco.
Aquesta petita montanya, apareix des de Sant Vito, com un promontorio aparentment inaccesible, amb uns penya-segats pràcticament verticals , d'una roca calcària de color clar, afectada per l'aigua que hi ha format forats i coves molt típiques.
Sembla que fa molts anys , varen trobar vetes de marbre i les varen estar explotant durant decennis.
Avui, sembla que ja no és rentable i aquesta muntanya s'ha convertit en un mirador escepcional d'aquesta costa nord.
L'arribada al poble des de Palermo es fa una mica feixuga
No Sony molts quilòmetres, però és fant lentament per la mala qualitat de les carreteres de bona part del trajecte.
El poble, ja viu del turisme i això es veu per tot.
Sort que aquesta època de l'any no trobem massificació.
Enfilem el camí cap el Monte Mónaco, primer un tramo d'un quilòmetre per carretera planera , per després enfilar-nos per un sender que d'una forma continuada, va pujant fins el cim.
Poc abans d'arribar a dalt, ens trobem en una explanada on si explotaban anys enrera unes canteres de marbre, avui abandonades.
I ja finalment, cinquanta metres més endavant trobem una creu de fusta on seria el punt més elevat de monte Mónaco.
Bufa una mica de vent i el cel està net i d'un blau espectacular.
Les vistes són fantastiques. Podem veure el golf de Castellammare, que s'obre des del altre cantó del cap de San Vito, u més lluny, al sud est, podem veure les Montanyès que envolten Palermo i el Capó Gallo.
Aquesta Montanyà reb el nom de monte Mónaco per la seva forma que , pot recordar la d'un monjo agonellat per resar amb les mans creuades com per rezar, que es pot veure clarament des de San Vito.
Nosaltres per tornar, hem fet el mateix camí de l'anada i hem aprofitat per fer un tomb pel poble de Sant Vito.

Punt d'interès

Panoramica

Monte Monaco

Des del cim Monte Monaco

Photo ofAntiga cantera de marbre avui en desus Photo ofAntiga cantera de marbre avui en desus Photo ofAntiga cantera de marbre avui en desus

Antiga cantera de marbre avui en desus