Montcau des de coll d’Estenalles, coll d’Eres, torrent del Cellerot

Photo ofMontcau des de coll d’Estenalles, coll d’Eres, torrent del Cellerot Photo ofMontcau des de coll d’Estenalles, coll d’Eres, torrent del Cellerot Photo ofMontcau des de coll d’Estenalles, coll d’Eres, torrent del Cellerot

March 22, 2023
March 2023

near Mura, Catalunya (España)

Sortim del parking de Coll d’Estenalles i encetem la pista cap amunt. Arribem al desviament a l’esquerre que mena al Montcau i l’agafem. Ja que ens recorden que hem de quedar-nos dintre dels marges ben assenyalats del camí, ho fem (per cuidar la vegetació i l’entorn pedregós degut a la forta erosió que pateix per l’ascensió de tantes persones en aquest cim). Ens ho prenem amb calma i anem pujant. Arribem a un punt en que ja no està assenyalat el camí a partir del que nosaltres hem hagut de pujar com bonament hem pogut fent-hi servir una mica les mans.
Arribem adalt sense problemes. Les vistes són fantàstiques.
Baixem pel mateix lloc fins arribar al camí comú que va per una banda al Coll d’Estenalles i per l’altre al Coll d’Eres. Agafem aquest segon camí. Un cop a Coll d’Eres anem direcció a la Mola. És un tram de pujada i força pedregós i una mica més endavant trobem un desviament a la dreta. Si continuéssim uns pocs metres en direcció a la Mola podríem agafar el corriol a la esquerre que ens portaria a la Roca Encavalcada i les Fogueroses. Tanmateix no ho fem i ho deixem per un altre dia. Així doncs agafem el corriol a la dreta i encetem un camí ombrívol i encatifat de fulles de roure i alsina i ple de boix per tot arreu. El camí fa baixada sostinguda pel bell mig del bosc. Quan ja estem a prop de la carretera creuem el Torrent del Cellerot i seguim el camí, ara vorejat de pedres. En un moment donat hem de trobar una fletxa groga que ens fa girar cap a la dreta i agafar un corriol una mica més amunt. Passem per un gorg força gran que hores d’ara estava sec i una mica més endavant ja agafem un camí que segueix paral·lel a la carretera durant uns 100 o 200 metres i que ens durá al Centre d’Informació del Coll d’Estenalles on hem començat aquest matí.