Montcau Canal del Llor Fogueroses Roca Encavalcada Coll Estenalles

Photo ofMontcau Canal del Llor Fogueroses Roca Encavalcada Coll Estenalles Photo ofMontcau Canal del Llor Fogueroses Roca Encavalcada Coll Estenalles Photo ofMontcau Canal del Llor Fogueroses Roca Encavalcada Coll Estenalles

June 13, 2018
June 2018

•   4.3 1 review

near Mura, Catalunya (España)

Activitat realitzada amb la colla "Caminant entre setmana"
Sortim del Coll d'Estenalles i pel camí asfaltat que surt del costat de la casa d'informació del Parc arribem fins al Coll d'Estella on ens dirigim al cim del Montcau per l'ample corriol que les cordes dibuixen a la seva falda.
Assolit el primer objectiu, baixem al Coll d'Eres i agafem el sender del GR-5 que segueix la Canal del Llor.
A l'altura de la Cova Simanya abandonem el GR5 i a uns 150 metres més endavant agafem el corriol a la nostra dreta, a terra trobarem una pedra amb marques de diferents colors que ens serveix de fita.
El sender va pujant suaument pel mig del bosc; en una clariana trobarem una petita balconada des de la qual veurem una magnífica vista de Rocamur, la "màquina de tren".
Continuant pel sender arribarem a sota de la Roca Encavalcada, una grossa pedra entre les branques d'una alzina i les Orelles d'ós que floreixen a la paret ens indicaran que, si aixequem els ulls, contemplarem aquest fenomen geològic.
Paga la pena continuar fins al Mirador per gaudir de les vistes de l'entorn.
Per continuar la ruta caldrà tornar enrere i anar a trobar el corriol, desfet en alguns trams, que ens durà a la part superior de la Roca Encavalcada. Per fer-ho possible ens caldrà superar els 90 metres de desnivell de la canal. Algunes fites escampades i la nostra intuïció ens ajudaran a superar l'entrebanc.
Per refer-nos de l'esforç podem apropar-nos al mirador superior per contemplar la Vall d'Horta amb el Marquet de les Roques, Rocamur, la Carena dels Emprius, la Morella i també observarem la Roca Encavalcada des d'una altra posició.
Ara només cal anar seguint el corriol que paral·lel a la cinglera ens duu a sobre de la Roca Encavalcada; cal anar amb compte perquè hi ha trams del terreny una mica desfet i la timba és considerable.
El recorregut es completa si continuem en direcció a l'Agulla Petita que s'identifica per la creu que té al damunt. Allí tindrem una bona panoràmica de l'entorn.
Tampoc ens podem perdre la visita a la Cova que formen el rocam al peu d'aquest mirador. Per fer-ho caldrà tornar endarrere uns 20 metres i seguir el petit corriol que s'endinsa en el bosc i que baixa per la canal a la base del mirador.
Comencem la tornada seguint el corriol que ens portarà de nou al camí principal de la Carena del Pagès. L'agafem uns metres en direcció al Montcau i de seguida trencarem a mà esquerra que ens baixarà seguint el curs del torrent de la Calçada fins a la Riera de les Arenes que l'haurem de remuntar per arribar a l'aparcament.

Abandonar GR-5

Longitud: 7.02km, ↗460m, ↘460m
    Tiempo: 03:54:44h, Velocidad: 1.8km/h
    Tiempo en movimiento: 02:38:52h, Velocidad: 2.7km/h
    Inicio: martes, 12 de junio de 2018 6:22:28 (UTC)
    Final: martes, 12 de junio de 2018 10:17:12 (UTC)
    Puntos: 550 (550)

• Photo of siscu vilardell
    siscu vilardell Mar 22, 2021

Emb fet algunes variacions

• Photo of revillacarlos
    revillacarlos Mar 22, 2021

Molt bé, a mi també m'agrada buscar variants.