MONTCABRER PER BOLUMINI I CAVA D. MIGUEL

Photo ofMONTCABRER PER BOLUMINI I CAVA D. MIGUEL Photo ofMONTCABRER PER BOLUMINI I CAVA D. MIGUEL Photo ofMONTCABRER PER BOLUMINI I CAVA D. MIGUEL

August 20, 2019
August 2019

near Rincón del Cerezo, Valencia (España)

PER FAVOR, LLEGIU PRIMER EL TEXT DEL MEU PERFIL ABANS DE SEGUIR AMB LA DESCRIPCIÓ DE LA RUTA. GRÀCIES!

Hola! Aquesta excursió és un bombonet, ja que té una barreja de terrenys i de paisatges molt interessants i variats. Irene, Rafel, Jordi i Xoco –els amics que hem eixit junts aquesta vegada– no havien fet mai aquesta variant.

La recomane per tenir una dificultat assequible però per moments amb sensació de trekking.

La ruta es divideix en tres trams:

A/ FONT DE MARIOLA FINS EL PORTÍ
B/ DEL PORTÍ A LA CAVA GRAN
C/ DE LA CAVA GRAN AL MONTCABRER I TORNADA

Iniciem en la font de Mariola (podem afegir kilòmetres sortint des d'Alcoi) on seguim direcció esquerra a partir de l'encreuament entre el GR 7 i la senda que va buscant els camps que divideixen el càmping i el puig del poblat íber de Bolumini (enfront de nosaltres mentre avancem) La pista és de terra clara i ampla. En no res veurem indicacions i pujarem a visitar el poblat íber per a, seguidament, davallar fins visitar la Cova de Bolumini.

Tornarem (voltant el turó per baix) al punt dels panells indicadors anteriors. Seguirem una fita al peu de la pista que, ascendint per petita senda entre pinars, ens durà a unes formacions naturals que recorden al «Tormo Alto» de la Ciudad Encantada de Conca. Des d'eixe punt ja s'albira el punt geodèsic del Portí, on aplegarem en pocs minuts.

B/ DEL PORTÍ A LA CAVA GRAN
Després de descansar al Portí, davallarem salvant un bon desnivell. Anem a buscar la carena que ens portarà a la Cava Don Miguel. Aquesta senda va serpentejant per terreny de roca i pedra solta, afegint un punt de trekking. La Cava Don Miguel, majestuosa, apareix en uns 10', i si mireu enrere, se n'adonem del desnivell i distància fets. Gaudim de la seva construcció i reposem forces.

Seguim direcció Cava del Voltor pel mateix tipus de senda. Atenció en aquest waypoint, ja que ens hem de desviar a la dreta abans del que marca el track (es veu lluny una fita gran. Seguiu-la) La dificultat de la senda per roca augmenta, així com el desnivell.

Farem alguna trepadeta sense importància i enganxarem amb el GR 7 direcció Cava del Voltor i d'ahí, a la famosa (i molt ben consolidada) Cava Gran d'Agres.

C/ DE LA CAVA GRAN AL MONTCABRER I TORNADA
Després de les fotos i les bromes, toca assolir el darrer punt de l'excursió. La idea, en principi, era pujar per la senda que, deixant la bassa a la dreta, segueix enfront de nosaltres i pujar al Montcabrer per umbría. Però finalment decidim voltejar per i pujar pel GR 7.

La pujada és progressiva però dureta, sobretot es darrer tram. Però paga la pena! Una vegada al cim, toca descansar i tornem per la senda que abans comentava. S'ha d'anar amb compte perquè pot ser una mica «matxacona». Aquesta senda ens portarà, directament al Mas de la Foia Ampla. I a partir d'ahí ja ve el tram més regular (però cansat) de l'excursió.

Abans del cotxe, passarem per la Font del Mas dels Arbres, que te una aigua excepcional.

I fins ací la volta. Fins la propera.

Gaudiu de la Natura!

Cova de Bolumini

Taula de pedra

PictographRuins Altitude 3,501 ft
Photo ofCava Don Miguel. Seguir Cava del Buitre Photo ofCava Don Miguel. Seguir Cava del Buitre Photo ofCava Don Miguel. Seguir Cava del Buitre

Cava Don Miguel. Seguir Cava del Buitre

Realment no s'ha d'aplegar a aquest punt. S'ha de començar a pujar en un desviament a abans a la dreta. Està marcat amb fites.