Montcabrer desde Cocentaina PR CV 37

Photo ofMontcabrer desde Cocentaina PR CV 37 Photo ofMontcabrer desde Cocentaina PR CV 37 Photo ofMontcabrer desde Cocentaina PR CV 37

December 12, 2022
December 2022

near Cocentaina, Valencia (España)

Ruta circular amb cim al Montcabrer seguint l'itinerari del PR-CV 37. Hem deixat el cotxe al paratge de Sant Cristòfol, on trobaràs una àrea per a caravanes i un parc. Ens endinsem per l'itinerari botànic seguint una senda amb baranes de fusta i ens trobem alguns bancs on poder seure una estona a fer un glop d'aigua i gaudir de l'entorn. La primera font que ens trobem és la font de la penya banyada on carreguem aigua i seiem una estona a descansar, passem un mirador amb una bona panoràmica de les valls d'Alcalà i gallinera, el Benicadell i la Serrella.
Ens endinsem en un paratge molt humit i tupít amb molts exemplars de Fleixos i Bedolls, ple d'aigua i fonts, la propera font que ens trobem és la de les Vuit Llunetes, L'esquererola i la del Sanxo, abans d'arribar al mas del Llopis on aprofitem per a esmorzar abans d'encarar l'ascensió al Montcabrer.
Continuem per un senderó prou inclinat però ben transitable fins a l'encreuament amb el GR 7. Ens deixem el GR7 per a pujar al Montcabrer, uns 15 minuts, i tornem al GR 7 per a encarar la tornada a Cocentaina seguint el PR-CV 37, existeix l'opció de baixar pel barranc de la font de l'Heura seguint el senderó que porta a les penyes de l'Alberri, però la descartem, ja que es tracta d'un sender molt accidentat i amb molta inclinació.
La baixada és prou llarga fins a arribar a veure el castell de Cocentaina de nou, però el sender és bo. Una vegada al castell baixem pel camí asfaltat fins a trobar-nos de nou amb el paratge de Sant Cristòfol. Aquesta ruta no és excessivament llarga, però sí que és prou exigent pel que fa al desnivell, ja que la primera part es camina de pujada pràcticament fins al cim.