Montcabrer des de la Font de l'Esquererola

Photo ofMontcabrer des de la Font de l'Esquererola Photo ofMontcabrer des de la Font de l'Esquererola Photo ofMontcabrer des de la Font de l'Esquererola

December 30, 2022
December 2022

near Estación del Norte, Valencia (España)

CAMÍDE LA BORONÀ - BARRANC DE PONTALLAR - PR-CV 37 - FONT DE L'ESQUEREROLA - CAVA DE SANXO - FONT DE SANXO - VENTISQUER DE LES PENYES MONTESES - CIM DEL MONTCABRER - FONT DEL POUET - EL DIT - LES SALERETES - MAS DE LLOPIS - FONT DE LA BORONÀ

Comencem la ruta en el encreuament del Camí de de l'Esquererola i el Camí del Racó Llobet, on agarrem el camí asfaltat de baixada per desviar-nos per un camí de terra a la dreta, que ens porta a agarrar la senda que ve des de la Font de les Huit Piletes.

⚠️ATENCIÓ!!: Per agarrar la senda que va a la Font de l'Esquererola anem per una senda poc visible, i que ens la marca un poc una canalització d'aigua i un tram de pedres.

Apleguem a la bifurcació que ve des de la Font de les Huit Piletes, el PR-CV 37 trencant a la dreta i aplegant a la Font de l'Esquererola. A uns 400 m arribem a un punt on veiem la Cava de Sanxo. Continuem per la senda fins arribar a la Font de Sanxo, on deixem el PR-CV 37 i agarrem una senda que naix darrere de la font i puja cap a les Penyes Monteses. Anem pujant per una senda en algo de desnivell fins arribar al Ventisquer de les Penyes Monteses.

Continuem per la senda fins arribar al Pla de les Vaques, i agarrem el GR 7 i pugem directament al Cim del Montcabrer. Tornem per la Font del Pouet i el Dit, fins arribar a les Saleretes, on agarrem el PR que porta al Mas de Llopis. D'ací agarrem altra senda que porta directament a la Font de la Boronà, i arribant al inici de la ruta, donant-la per finalitzada.

Font de l'Esquererola

PictographRuins Altitude 3,686 ft

Mas de Llopis

Panoràmica

Baixada amb prou pendent, anar en cuidaet.