Montargil, rondje om vanaf camping Montargil

Photo ofMontargil, rondje om vanaf camping Montargil Photo ofMontargil, rondje om vanaf camping Montargil Photo ofMontargil, rondje om vanaf camping Montargil

January 16, 2022
January 2022

•   5 3 Reviews

near Montalvo, Portalegre (Portugal)

Leuk niet te lang rondje vanaf onze verblijfplaats camping Montargil gelegen aan het gelijknamige stuwmeer vlak bij het plaatsje ook met de naam Montargil.

Deze camping is van de Orbitur-groep die meerdere campings uitbaat in Portugal meestens op fraaie locaties. De grote camping waarop wij verblijven is zeker nu in de winter zeer rustig maar wordt super onderhouden door meerdere stafleden. Naast de vriendelijke receptie is er een groot schoon sanitairgebouw met warm water voor douche en afwas.
Nu gesloten maar als hij open is een prachtig zwembad met ligweides en barretje.

De camping uit steken we meteen de doorgaande weg over en wandelen de rustige asfaltweg op richting een groepje huizen. Op de Y-splitsing houden we links aan en slaan dan rechtsaf de zandweg op die licht omhoog loopt. In de velden links en rechts van het pad staan steeneiken en kurkeiken.

In de volgende bocht blijven we het zandpad linksaf volgen en gaan dan rechtsaf door het bos verder.
Na het bospad komen we weer op een gravelweg terecht tussen een paar huizen door. In een veldje tegenover een haardhoutzagerij zien we een heuse dierentuin. Allerlei pluimvee en gevogelte scharrelt rond tussen een paar grote kuddebewakingshonden die weer een 10-tal puppy's hebben lopen. In een hoek staat ook nog een varkentje lekker in een modderpoel te staan. Geweldig.

De heuvel af slaan we weer linksaf en lopen richting een kleine nederzetting genaamd Gavaio. Een leuke verzameling huisjes en boerderijtjes in het groen.
We volgen de smalle asfaltweg langs deze woonstede en aan het eind slaan we linksaf de gravelweg op naar de top van de heuvel.
Naast de bolvormige watertank staat de bekende beton-cilinder die de top markeert.

We dalen af over de zandweg richting het meer van Montargil maar voor de doorgaande weg slaan we linksaf en blijven de zandweg volgen. Vanzelf komen we weer op de kruising uit waar de groep huizen staat waar we eerder de ronde zijn begonnen.

Nu slaan we rechtsaf om de rustige asfaltweg terug te lopen richting camping. We steken de doorgaande weg weer over en wandelen ons terrein op.
Een leuke en afwisselende wandeling door de heuvels tegenover de camping.

PictographCampsite Altitude 0 ft

Paul Bos 1 Jan 17, 2022

Leuk!

Wicky en Erick Jan 17, 2022

Twee keer leuk dus😂. Bedankt voor jouw bijdrage en tot de volgende keer. Groetjes uit Montargil van Wicky en Erick.👋

• Erna Van Langendonck Dec 2, 2022

Mooie wandeling
    Prachtige uitleg

Wicky en Erick Dec 2, 2022

Hallo Erna, Dank voor jouw aardige commentaar. Hartelijke groet, Wicky en Erick.

• Photo of haroldlensing
    haroldlensing Feb 23, 2023

Goed beschreven en uitgezette wandeling in mooi gebied👍

• Photo of johnkempeneers
    johnkempeneers Feb 24, 2023

Leuke ronde weer! Groeten

Wicky en Erick Feb 24, 2023

Hallo Harold en ook John, dank jullie wel voor de berichtjes en sterren. Wij hebben pas weer vandaag internetverbinding dus vandaar deze gecombineerde reactie. Groetjes van Wicky en Erick.