Montalt - Arenys de Munt

November 18, 2017
November 2017

near Arenys de Munt, Catalunya (España)

Iniciem la ruta a Arenys de Munt. Deixem el cotxe a prop de la riera, al final de la Rambla Francesc Macià. Anem caminant per la Carretera de Lourdes fins arribar al Santuari, on es troba el berenador De Nostra Senyora de Lourdes. Una mica més endavant tenim una desviació: per l'esquerra pujarem al Montalt i per la dreta tornarem, fent la ruta circular.

El camí comença fent ziga-zaga amb una pujada destacable i més endavant recupera l'horitzontalitat. Seguint la pista arribem al Corral, una masia abandonada.

Després la pista ens porta al Coll de la Ferradura. En aquest punt ens hem de desviar per assolir el pic del Montalt, a l'esquerra. A la tornada arribarem de nou al Coll per a continuar la pista que ara deixem.

Aquí ens trobem que hi ha dos possibilitats: la pista que puja a la esquerra i una senda que tenim davant. El cartell indicador que hi ha en aquest punt ens indica que el Montalt és per la senda. Provem de seguir-la uns metres. El camí es complica bastant i estem seguint les línies de nivell però no les creuem. Així que decidim girar cua i tornar al creuament per a seguir la pista.

Uns metres més amunt, per la pista, hi ha una fita i unes marques de camí (blanques) que indiquen el punt a seguir per a pujar al Montalt. Es una pujada una mica complicada d'uns 150 m que finalitza amb el punt geodèsic que marca el cim del Montalt.

Al cim hi ha una vista panoràmica de tota la costa quasi des de Mataró fins a Malgrat. A més hem trobat el llibre de piuades, que em signat, i una exposició de pessebres. Aquest cim també se'l coneix com el Cim dels Pessebres, i els ajuntaments de la zona organitzen la Portada del Pessebre al cim del Montalt.

Un cop al cim fem la rutina, fotos, vídeo, etc i comencem la baixada. Abans però hem d'esperar que acabi de pujar un grup de uns vint nois que també fan la pujada. Després baixem poc a poc per evitar lliscar en la baixada fins la pista, al Coll de la Ferradura i seguir camí, ara a l'esquerra cap avall.

La baixada la fem ràpidament fins a la Creu de Rupit. Aquí agafem la pista de la dreta que ens porta directament al primer creuament i arribem al Santuari de Lourdes. Desfem la Carrereta de Lourdes fins arribar a Arenys on tenim el cotxe.

Si aneu en cap de setmana amb nens heu de vigilar amb els cotxes i les motos que us trobareu per la pista.

PictographPhoto Altitude 604 ft

PictographPhoto Altitude 653 ft

PictographPhoto Altitude 666 ft

Quan arribeu al Coll de la Ferradura, veureu el cartell de la foto on indica q el Montalt està a 0,5 metres no feu cas heu de pujar per indicant les marques.

PictographPhoto Altitude 748 ft

• Photo of Mercè Montserrat Pujol
    Mercè Montserrat Pujol Apr 5, 2018

Molt ben descrita, ovelleta....no m,he perdut en cap moment.