Photo ofMont-ral, l'Albiol, Mont-ral passant per Outlander, PR-C 20, l'Aixàviga i la Nevera del mas de Muster Photo ofMont-ral, l'Albiol, Mont-ral passant per Outlander, PR-C 20, l'Aixàviga i la Nevera del mas de Muster Photo ofMont-ral, l'Albiol, Mont-ral passant per Outlander, PR-C 20, l'Aixàviga i la Nevera del mas de Muster

March 4, 2022
February 2022

near Mont-ral, Catalunya (España)

Sortim de la part baixa de Mont-ral, a la intersecció entre els carrer Romaní i l'Espígol. (També podríem sortir des del camp de futbol). Iniciem el descens pel magnífic sender recuperat Outlander (en referència a la famosa sèrie de Netflix i Movistar). Passarem per la Zona Outlander i el mas de Paisan. Més endavant, connectem amb el sender del mas de Miró. Nosaltres seguim a la dreta per un sender que ens portarà al PR-C 20 per una antiga conducció d'aigua. Seguim el PR amunt fins a trobar l'enllaç que creua el Glorieta i ens adreça al sender i pista del mas de Tinet. Passem per la font del mas de Tinet. Després, en una cruïlla de pistes, agafem la de l'esquerra, direcció mas del Maseter. Aquí caldrà prestar atenció, ja que la sortida del corriol que ens portarà a la font de l'Irla, sembla que s'ha desplaçat una mica, en direcció al mas de Maseter. Baixem per aquest bonic corriol/sender fins arribar a la font de l'Irla que brolla generosament. Ja hem contactat amb el PR-C 20 direcció a l'Albiol, recentment repintat per l'associació AAMP.

Arribem a l'Albiol, i continuem per la pista de Mas Vidal fins a trobar els senyals del grau de l'Estelada. Pugem aquest magnífic grau, i enllacem amb la pista de l'Estelada. La seguim a la dreta fins arribar a una cruïlla on agafarem un sender molt net que baixa cap a l'Aixàviga. Sortim de l'Aixàviga pel sender de la Nevera del Mas de Muster que visitarem. Després continuarem fins a enllaçar altra vegada amb el PR-C 20 que seguirem fins a Mont-ral.

Aquest track ja conté la correcció de l'error que vam cometre en baixar per un corriol des del bosc de l'Estelada que ens va portar fora de trajecte. Amb una investigació posterior, vaig trobar el magnífic i netejat sender que hauríem d'haver seguit. De tota manera, hi poso l'enllaç amb el track original a efectes de fotos i waypoints realitzats.