Mont-ral, Avenc de la Pipa, Cremalló, Barrina, Bosquet, Mont-ral

Photo ofMont-ral, Avenc de la Pipa, Cremalló, Barrina, Bosquet, Mont-ral Photo ofMont-ral, Avenc de la Pipa, Cremalló, Barrina, Bosquet, Mont-ral Photo ofMont-ral, Avenc de la Pipa, Cremalló, Barrina, Bosquet, Mont-ral

June 21, 2023
June 2023

near Mont-ral, Catalunya (España)

Circular molt variada pel terme de Mont-ral. Hem iniciat la caminada al nucli de Mont-ral seguint el sender principal de la Punta Coroneta. Una vegada superada aquesta, hem agafat a la dreta un corriol que ens ha portat per una zona carenera per damunt de cingle preciosa. També hem passat per l'avenc de la Pipa i l'escletxa que es troba més endavant. Després, hem sortit a un corriol més principal que venia del racó del Teix, i l'hem seguit a l'esquerra visitant la cova dels Tions. De seguida, hem seguit un corriol que baixava a la dreta, i després ja hem trobat a l'esquerra l'inici d'un corriol que recorre tota aquesta zona del serret dels Avencs, per un nivell intermedi entre el més conegut sender de sota cingle que passa prop de la cova de la Moneda, i d'altres pistes que passen a la nostra dreta a un nivell inferior. Per aquest motiu, aquest llarg sender el coneixem col·loquilment com el sender mitjà, tot i que de ben segur que tindrà un nom més escaient. La primera part d'aquest sender està força neta ja que és un camí d'accés a zones d'escalada. A la part final, quan ens anem acostant al barranc que baixa a la font del Jan, és una mica més perdedor, tot i que manté sempre desnivells molt suaus i progressius. Al creuar el barranc, comença una petita aventura ja que el corriol està una mica desdibuixat, i a la dreta n'hi ha un de molt més fressat que incita a seguir-lo. El nostre s'enfila més directe amunt, anant superant l'alçada amb fort desnivell fins que arribem a una zona preciosa de pedra que ens adreça a una petita balma i ens permet seguint amunt, arribar a la carena des d'on gaudirem d'unes magnifiques vistes. És una raconada preciosa que un dels nostres companys va batejar com al Portellet, ja que dóna accés al portell de Cremalló molt proper. Efectivament, a pocs metres ja enllacem amb un sender més principal que ens adreça al portell de Cremalló. Ara seguirem el sender principal fins arribar a una cruïlla on agafarem a la dreta una vella pista del camí de la Foradada. Després enllacem amb la pista principal dels Motllats i la seguim uns quants metres fins a trobar a la nostra esquerra, uns sèrie de fites molt cridaneres, amb marques de pintura rosa/violeta que seguirem fins a la zona dels portells de l'Abellera i de la Bruixa. Pujarem i baixarem de la punta del Barrina, on un dels companys d'expedició ens indicarà l'error de la placa existent, que el considera com el sostre comarcal de l'Alt Camp, privilegi que sembla que correspon al cim de la Mola de Roquerola. A aprtir d'aquí ja són senders i camins molt coneguts, arribant al Bosquet, i seguint el GR-7 fins a Mont-ral.