Mont Buet i Cheval Blanc

September 22, 2019
September 2019

near Le Couteray, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

El Mont Buet, també conegut com Mont Blanc de les dames, és un cim tècnicament senzill però molt llarg: triem la ruta que triem, no farem menys de 1700m de desnivell positiu. Si, a més, enllacem amb altres cims com la Pointe du Genevrier o el Cheval Blanc i fem el retorn per la magnífica vall de Tre les Eaux - la qual ens farà fer alguna petita remuntada- fàcilment ens anem als 2000m. I, si no n'hem tingut prou, encara podem baixar uns quants metres (que caldrà remuntar) fins a les petjades de dinosaures d'Emosson! Tot i així, les vistes i paisatges valen tantíssim la pena que l'esforç passa a un segon pla. En resum, una ruta de les imprescindibles per aquesta zona!

En general tota la ruta la farem per senders marcats. Hi ha alguns trams de passos equipats, el més imposant de tots ells és la baixada que trobarem a l'aresta nord del Mont Buet, equipada amb cable de vida com si fos una ferrada però que es fa perfectament fent-lo servir de passamà, i a vegades ni això. També a destacar el descens de la xemeneia o rampa rocosa que trobarem passat Tre les Eaux, bastant dret i de roca llisa, però equipat amb cadenes, barana i algun esglaó.

El tram per anar a buscar la Pointe du Genevrier fa un petit desviament sense camí, seguint la cresta. No vaig voler arriscar a seguir la cresta també per baixar per si un cas, i vaig tirar directament per la pendent de tartera fina (còmoda de baixar) fins al senderó que la rodeja per sota. Després, mirant-me la cresta que hauria hagut de baixar, crec (però no prometo) que seria perfectament factible i senzill haver seguit la cresta. També la cresta que fa les puntes secundàries del Cheval Blanc, tot i alguna fita i marca, és bastant menys transitada que el camí, el qual passa per sota (vessant sud) directament fins al cim principal. Tot i així, val la pena fer-les, doncs ofereixen una bonica visió del recorregut.

Finalment, després de la baixada de les cadenes del Cheval Blanc, haurem d'estar atents a un petit senderó poc marcat al terreny de tartera per remuntar al Col de la Terrasse. Des del cim del Cheval Blanc es veia bastant evident, però després un cop a lloc costa veure quan aquest es desvia del sender principal que baixa cap a Emosson. Sense haver trobat l'inici, els primer 10m o així de desnivell els faig directament a través fins trobar la traça que puja, imagino, una mica més amunt d'on jo em vaig desviar.