MONOPETRA KAYALIKLARI - CEHENNEM ŞELALELERİ

Photo ofMONOPETRA KAYALIKLARI - CEHENNEM ŞELALELERİ Photo ofMONOPETRA KAYALIKLARI - CEHENNEM ŞELALELERİ Photo ofMONOPETRA KAYALIKLARI - CEHENNEM ŞELALELERİ

June 3, 2020
May 2019

near Demirköy, Kırklareli (Türkiye)

Monopetra Kayalıklarının en heyecanlı bölümü ise Monopetra’nın tepesine çıktığımız an oldu. Masalsı bir manzarası vardı. İlk görüşte bir kale burcunu andıran yapısı vardı kayalıkların. Yol boyunca bir tane bile kaya görmemişken ormanın ortasında kocaman bir kaya yükseltisine şaşmamak mümkün değildi . Hem de baktığınızda şekilde şekile giren bir kayalık. Buradan orman manzarası sonbaharın renkli zamanlarında ve baharın yeşilinde daha bir güzel oluyor.
Monopetra Efsanesi
Monopetra, Bulgarca’da Tek Kaya anlamına gelmekte. Adı gibi tek parçadan oluşmasa da ormanın içinde adeta bir kale gibi yükselen kaya kütlesidir. Zamanında eşkiyalara yataklık ettiğinden Eşkiya Kayaları da olarak bilinir. Hatta zamanında Mono Petra isminde bir Bulgar eşkiyası olduğu da söyleniyor. Balkan Savaşlarında Bulgarlara karşı Türkler tarafından savunma amaçlı da kullanılmış. Bulgar sınırından Karadeniz sahiline kadar tüm bölgeyi kontrol etmesi bu savunmada büyük rol oynadığı aşikar. Bir önemli özelliği de antik bir yol üzerinde olmasıdır. Yunanistan Ege kıyılarından başlayıp Bulgaristan’dan devam eden, daha sonra Monometra’nın aşağı kesiminden İğneada Limanı’na ulaşan bir antik ticaret yolu. Buradan da gemileri vasıtası ile başta İstanbul olmak üzere Karadeniz limanlarına hatta Tuna ile Avrupa içlerine dağılan bir ticaret ağı. Maalesef bu yol Yunan ve Bulgar tarafında işaretlenerek korunmasına rağmen Türkiye’de bir çalışma yapılmayarak tahrif edilmiştir.

BAŞLANGIÇ

BİTİŞ

PictographWaterfall Altitude 0 ft

CEHENNEM ŞELALELERİ

25 kişi ile başladık yürümeye. İstanbul'un bunaltıcı koşullarını geride bıraktığı için herkes mutlu. Kuş sesleri hiç susmuyor. Ormanda derin bir huzur var. Kısa bir süre sonra dere kenarına varmayı başarıyoruz. Yıldız (Istranca) Dağları’nın eteklerindeki ormanların önemli akarsularından biri olan Kereviz Dere’nin üzerindeyiz artık… Dereden aşağıya doğru inmeye başlıyoruz. Kısa bir süre sonra parkurun sonunda karşımıza kayaların arasına saklanmış şelale çıkıyor. Kayalar çok kaygan, dikkat etmemiz gerekiyor. Su sesi konuşmaları bastırıyor. Birbirine paralel ve yaklaşık altı metre yüksekliğe sahip iki şelale yan yana akıyor, ancak onları karşıdan görmek için suya girip yürümek gerek. Doğadaki her güzellik gibi bu da nazlanıyor, göstermiyor kendini kolay kolay. Istranca Ormanları’nın uzandığı, su kaynakları açısından çok zengin Kırklareli’nin Vize ilçesinde birçok doğa yürüyüşü parkuru bulunuyor. Son yıllarda Kocaeli, Sakarya, Düzce, Bolu ve Yalova’daki yürüyüş parkurlarını neredeyse ezberleyen doğaseverlerin arayışları, Vize’ye de mükemmel bir yürüyüş parkuru kazandırdı. Cehennem Şelaleleri, Vize’nin Kızılağaç köyünün beş kilometre kuzeybatısında. Çok yüksekten düşmüyorlar belki ama olağanüstü görüntüler sunuyorlar.

MONOPETRA KAYALIKLARI

PictographWaterfall Altitude 0 ft

ŞELALE VE KAMP

• Photo of mel6677
    mel6677 Nov 2, 2020

• Photo of ultrahobo
    ultrahobo Oct 14, 2021

Bu rotayı geçtiğimiz günlerde koştuk. 4.5 kilometre civarında ağaç kesen ormancılara denk geldik. Ne yazık ki geçit vermedi, uzlaşılacak gibi de değildi. Ormanda olmamıza büyük tepki gösterip epey sinirlendiler. Biz de rotayı baya uzatıp çevrelerinden dolandık, koşmanın çok zor olduğu yerlerden bir şekilde aşağıdaki dere yatağına indik. Bu rotaya giden olursa B planı olarak bendeki kaydı da alsa iyi olur. Böylece monopetra kayalıklarına tersten gelme şansınız olacak. Kayıt için teşekkürler, çok faydalı oldu.