ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΤΟΥ ΑΧΙΛΛΕΑ - ΜΑΥΡΙΛΟ-ΛΕΙΒΑΔΑΚΙ

Photo ofΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΤΟΥ ΑΧΙΛΛΕΑ - ΜΑΥΡΙΛΟ-ΛΕΙΒΑΔΑΚΙ Photo ofΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΤΟΥ ΑΧΙΛΛΕΑ - ΜΑΥΡΙΛΟ-ΛΕΙΒΑΔΑΚΙ Photo ofΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΤΟΥ ΑΧΙΛΛΕΑ - ΜΑΥΡΙΛΟ-ΛΕΙΒΑΔΑΚΙ

January 16, 2014
October 2012

near Mavrílon, Central Greece (Greece)

ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΤΟΥ ΑΧΙΛΛΕΑ - ΜΑΥΡΙΛΟ-ΛΕΙΒΑΔΑΚΙ
ΧΡΩΜΑ ΣΗΜΑΔΙΩΝ: ΜΠΛΕ
Από το Μαυρίλο, χωριό πολλών επιφανών μελών της Φιλικής Εταιρείας, με την ιστορική εκκλησία του Αγίου Δημητρίου με τις υπέροχες παλιές αγιογραφίες και πιο πάνω (σημείο 08) την πηγή του Σπερχειού Γκούρα, που έχει τις περισσότερες πιθανότητες να ήταν η πηγή του όρκου του Αχιλλέα, παίρνουμε το δρόμο για Μερκάδα-Μεγάλη Κάψη. Περνάμε δίπλα από τον αποκατεστημένο Μπαρουτόμυλο (13) με το χειρόγραφο της παραγγελίας του Αθανάσιου Διάκου πριν τη μάχη της Αλαμάνας. Αν έχουμε πάρει το κλειδί από την κυρία Θάλεια μπορούμε να τον επισκεφθούμε, αρκεί να επιστρέψουμε το κλειδί! Μετά τον μπαρουτόμυλο συνεχίζουμε στον κεντρικό δρόμο ανατολικά. Στο σημείο Α μπορούμε να πάρουμε το μονοπάτι ΑΒ που κατεβαίνει και περνάει από παλιό πέτρινο γεφύρι αποκατεστημένο (δυστυχώς όχι με την ενδεδειγμένη πέτρα). Στο Β ξαναβγαίνουμε στο δρόμο. Προσοχή, πρέπει τώρα να πάμε πάλι προς Μαυρίλο, για να φθάσουμε στο σημείο Γ, όπου ξαναρχίζει το πολύ καλό μονοπάτι που έχει καθαρίσει και βάψει ο Βασίλης Μήτσιος του δασικού χωριού. Μπορούμε βεβαίως να πάμε κατευθείαν από το Α στο Γ, παρακάμπτοντας το γεφύρι. Στο Γ παίρνουμε το μονοπάτι νότια. Σιγά-σιγά η πορεία μας θα γίνει νοτιο-ανατολική. Περπατάμε μέσα σε μια οργιαστική βλάστηση, σ’ ένα πανέμορφο τοπίο, χωρίς σημαντικές υψομετρικές διαφορές, και φθάνουμε χορτάτοι από φύση στο ΔΑΣΙΚΟ ΧΩΡΙΟ ΛΕΙΒΑΔΑΚΙ, όπου τα Σαββατοκύριακα μπορούμε να βρούμε κατάλυμα και φαγητό. Φαγητό επίσης (χωρίς κατάλυμα) μπορούμε να βρούμε καθημερινά στην πανέμορφη Λελούδα (11), στην οποία πηγαίνουμε είτε από τον κεντρικό δρόμο (από το Δασικό Χωριό), είτε από τον χωματόδρομο, από το σημείο 14 βορειο-ανατολικά και στο σταυροδρόμι βορειο-δυτικά. Πόσιμο νερό προμηθευόμαστε είτε στην πλατεία του Μαυρίλου, στους κρουνούς κάτω από τον γιγάντιο πλάτανο, είτε στην πηγή Λειβαδάκι, είτε μέσα στο Δασικό Χωριό.

08. Κεφαλάρι Σπερχειού «Γκούρα». Πιθανολογείται ως η θέση όπου ο Αχιλλέας θα εκπλήρωνε τον όρκο του πατέρα του, αν γυρνούσε από την Τροία.
09. Κρήνη “Λειβαδάκι”, προσβάσιμη με αυτοκίνητο.
10. Δασικό Χωριό “Λειβαδάκι”, προσβάσιμο με αυτοκίνητο, http://www.livadaki.gr/.
11. Σαλέ “Λελούδα”.
12. Ξενώνας “Λιόγερμα” στη Μεσαία Κάψη, http://www.toliogerma.gr/.
13. Μπαρουτόμυλος. Παλιός μπαρουτόμυλος που αποκαταστάθηκε πριν λίγα χρόνια. Εκτίθεται χειρόγραφο του Αθανάσιου Διάκου που ήταν ... πελάτης!
14. Κόμβος για Λελούδα.

ΠΗΓΗ ΤΟΥ ΟΡΚΟΥ ΤΟΥ ΑΧΙΛΛΕΑ 23-LUG-12 17:05:25 Το μεγάλο κεφαλάρι του Σπερχειού. Πιθανώς η πηγή του όρκου του Αχιλλέα. Την εποχή της Επανάστασης τροφοδοτούσε τους μπαρουτόμυλους που προμήθευαν μπαρούτι τη Ρούμελη. Τώρα τροφοδοτεί με νερό το Μαυρίλο, τις βρύσες της πλατείας, και περισσεύει αρκετό νερό που κατεβαίνει στην πορεία του. Δυστυχώς έγινε κακοτεχνία με τσιμέντο... Ελπίζω στο μέλλον να διορθωθεί με επένδυση πέτρας... Οι φωτογραφίες που έβαλα εδώ είναι από το Μαυρίλο, δύο από την πλατεία και μία από το νερό της πηγής, στην κοίτη του πριν τον μπαρουτόμυλο.

ΚΡΗΝΗ ΛΕΙΒΑΔΑΚΙ 01-MAG-08 18:19:01

ΔΑΣΙΚΟ ΧΩΡΙΟ ΛΕΙΒΑΔΑΚΙ 19-GEN-08 10:46:20 Προσβάσιμο με αυτοκίνητο. Πληροφορίες: http://www.livadaki.gr/ Φωτογραφίες ανέβασα στη διαδρομή Ο ΟΡΚΟΣ ΤΟΥ ΑΧΙΛΛΕΑ

ΣΑΛΕ ΛΕΛΟΥΔΑ 19-GEN-08 11:40:07 Φωτογραφίες ανέβασα στη διαδρομή Ο ΟΡΚΟΣ ΤΟΥ ΑΧΙΛΛΕΑ

ΞΕΝΩΝΑΣ ΛΙΟΓΕΡΜΑ 19-OTT-08 10:39:56

ΜΠΑΡΟΥΤΟΜΥΛΟΣ Από τα τέλη του 1700 μέχρι τον 1ο παγκόσμιο πόλεμο λειτουργούσαν στο Μαυρίλο πλήθος μπαρουτόμυλοι. Λειτουργούσαν όλοι με την ενέργεια του νερού της πηγής του Αχιλλέα, που κατέβαινε και τους κινούσε όλους διαδοχικά. Τώρα έχει αποκασταθεί ένας και εκτίθεται στους επισκέπτες. Υπάρχουν 2 χειρόγραφα του Αθανάσιου Διάκου που αναφέρονται στην παραγγελία του λίγο πριν τη μάχη της Αλαμάνας. Φυλάσσονται στα αρχεία του κράτους. Εδώ υπάρχει ένα πιστό αντίγραφο σε κάδρο μέσα στον μπαρουτόμυλο...

A

Β

Γ

Η κυρίως αρχή του μονοπατιού. Οι φωτογραφίες που εκτίθενται εδώ είναι από το κομμάτι Γ έως 14.