Μονοπάτι Σπηλαίων (Καμένα Βούρλα 27-11-2022)

Photo ofΜονοπάτι Σπηλαίων (Καμένα Βούρλα 27-11-2022) Photo ofΜονοπάτι Σπηλαίων (Καμένα Βούρλα 27-11-2022) Photo ofΜονοπάτι Σπηλαίων (Καμένα Βούρλα 27-11-2022)

November 27, 2022
November 2022

near Kaména Voúrla, Central Greece (Greece)

Πρόκειται για ένα από τα πλέον αξιόλογα μονοπάτια που έχω περπατήσει στο νομό Φθιώτιδας.
Η αφετηρία της παρούσας καταγραφής είναι από την ανατολική πλευρά της πόλης και ειδικότερα από το χώρο parking του super market ΓΑΛΑΞΙΑΣ. Κατευθύνεται νότια προς το βουνό της Κνημίδας που ορθώνεται αριστερά της πόλης. Το ίχνος του δεν είναι σαφές στην αρχή, καθώς ελίσσεται ανάμεσα σε ιδιοκτησίες και ελαιοπερίβολα της πόλης, αλλά μπαίνοντας στην δασωμένη έκταση, γίνεται εμφανώς ευδιάκριτο.
Κύρια χαρακτηριστικά του είναι η έντονη ανηφορική κλίση, αλλά και οι διαρκώς εναλλασσόμενες εικόνες που μαγεύουν τον πεζοπόρο, καθώς βραχώδεις σχηματισμοί, χαράδρες και σπηλιές ξεπηδούν παντού μπροστά σου, σε ένα υπερβολικά πυκνά δασωμένο πεδίο.
Πίσω η θέα είναι μαγευτική, καθώς η πόλη των Καμένων Βούρλων βρίσκεται ακριβώς από κάτω, με φόντο τον Ευβοϊκό κόλπο και τις ακτές και τα χωριά τόσο της ανατολικής Φθιώτιδας, όσο και της βόρειας Εύβοιας, δεξιότερα.
Μετά την κοπιαστική ανάβαση στην βόρεια πλευρά της Κνημίδας, το μονοπάτι ακολουθεί μια ήπια δυτική πορεία, συνεχίζει βόρεια κατηφορίζοντας σχεδόν κυκλικά, καταλήγει 8 χιλιόμετρα έξω από τη δυτική πλευρά της πόλης των Καμένων Βούρλων, λίγο πιο κάτω από το γνωστό Μοναστήρι της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος.

Από το ξεκίνημα της διαδρομής.

PictographTree Altitude 156 ft

Πανέμορφος πυράκανθος φορτωμένος καρπό!

Εντυπωσιακό ρίζωμα βράχου.

Διάφορες εικόνες.

PictographCave Altitude 965 ft

PictographRisk Altitude 1,075 ft
Photo ofΣημείο με συρματόσχοινο υποβοήθησης. Photo ofΣημείο με συρματόσχοινο υποβοήθησης. Photo ofΣημείο με συρματόσχοινο υποβοήθησης.

Σημείο με συρματόσχοινο υποβοήθησης.

Διάφορες εικόνες.

PictographCave Altitude 1,681 ft

PictographCave Altitude 1,702 ft

Μεγάλο ρίζωμα - σπήλαιο.

PictographCave Altitude 1,785 ft

Photo ofΦτάνοντας σε πλάτωμα αιωροπτεριστών! Photo ofΦτάνοντας σε πλάτωμα αιωροπτεριστών! Photo ofΦτάνοντας σε πλάτωμα αιωροπτεριστών!

Φτάνοντας σε πλάτωμα αιωροπτεριστών!

Photo ofΕικόνες από το πλάτωμα αιωροπτεριστών! Photo ofΕικόνες από το πλάτωμα αιωροπτεριστών! Photo ofΕικόνες από το πλάτωμα αιωροπτεριστών!

Εικόνες από το πλάτωμα αιωροπτεριστών!

Το μονοπάτι διασχίζει μικρές λάκες.

Απέναντί μας το Μοναστήρι Μεταμόρφωσης του Σωτήρος.