Μονοπάτι Παλιάς Καβάλας

February 3, 2021
February 2021

near Palaiá Kavála, East Macedonia and Thrace (Greece)

Το Περιβαλλοντικό μονοπάτι της Παλιάς Καβάλας, είναι από τα πιο γνωστά και δημοφιλή της περιοχής και όχι άδικα. Είναι οργανωμένο, με σήμανση, ξύλινες γέφυρες, σκαλοπάτια κλπ, διασχίζοντας έναν πανέμορφο πλαταμώνα, δίπλα σε τρεχούμενα νερά, με νεροτριβές, παλιούς νερόμυλους κι έναν γραφικό ψηλό καταρράχτη. Το συνολικό του μήκος είναι 3,5 χλμ και η διαδρομή είναι απολύτως βατή.
Η διαδρομή μας ξεκινάει στη διασταύρωση της τοπικής οδού που οδηγεί στο χωριό Ζυγός. Ακολουθούμε τον χωματόδρομο που οδηγεί σε παλαιό λατομείο, το οποίο θα προσπεράσουμε για να προσεγγίσουμε το οργανωμένο μονοπάτι που θα μας οδηγήσει στην Παλαιά Καβάλα.
Πρόκειται για μια τοποθεσία ιδιαίτερου φυσικού κάλους, όπου ανακαλύπτεις τις κρυμμένες ομορφιές της φύσης, απολαμβάνεις τη φυσική σκιά των αιωνόβιων πλατανιών, και δροσιζεσαι στα κρυστάλλινα νερά των πηγών.
Στα μισά περίπου της διαδρομής συνατάς έναν παραδοσιακό νερόμυλο καθώς και ερείπια παλαιότερων μύλων που στέκουν καλά κρυμμένοι στη πυκνή βλάστηση, καθώς και μια νεροτριβή ή αλλιώς “ντουλάπι” όπως το λέγανε οι ντόπιοι, όπου πλένανε τις κάπες και τα χαλιά τους. Συναντας ακόμη μικρές σπηλιές και απόκρημνα βράχια, που δεσπόζουν επιβλητικά κατα μήκος του μονοπατιού.
Η “έκπληξή” ωστόσο της διαδρομής μας, είναι ο μοναδικός καταρράκτης. Πρόκειται για ένα απαράμιλλο δημιούργημα της φύσης που προξενεί θαυμασμό. Ο καταρράκτης που πέφτει από ύψος 15 μέτρων περίπου, χωρίζεται σε δύο επίπεδα. Τα ορμητικά νερά του, έχουν λαξεύσει το βράχο και δημιουργούν έτσι δυο εντυπωσιακές βάθρες με κρυστάλλινα νερά.
Το μονοπάτι καταλήγει στην Παλιά Καβάλα. Ένα μικρό ορεινό χωριό χτισμένο σε υψόμετρο 400μ. στις παρυφές του όρους Σύμβολο, βόρεια της Καβάλας, από την οποία απέχει 8 χλμ. Το χωριό της Παλιάς Καβάλας είναι ένας τόπος γνωστός, κυρίως για τα άφθονα και δροσερά νερά του, για τα πανύψηλα πλατάνια, το πολύ καλό κλίμα, αλλά και τις παραδοσιακές ταβέρνες του.

Tips
- Η διαδρομή προτείνεται και για παιδιά
- Υπάρχει πολύ καλή σήμανση.
- Ο νερόμυλος έχει παραχωρηθει στο τοπικό σύλλογο και είναι σε πολύ καλή κατάσταση. Επιβάλλεται μια στάση
- Συνδυάστε την πεζοπορία σας με μια βουτιά στα λασπόλουτρα Κρηνίδων