Photo ofMONESTIR DE LILLET - TEULERIA DE MONTVERDOR - GORG DEL ROQUEROL - REC DEL MALPÀS - EL BOIX - MONESTIR DE LILLET Photo ofMONESTIR DE LILLET - TEULERIA DE MONTVERDOR - GORG DEL ROQUEROL - REC DEL MALPÀS - EL BOIX - MONESTIR DE LILLET Photo ofMONESTIR DE LILLET - TEULERIA DE MONTVERDOR - GORG DEL ROQUEROL - REC DEL MALPÀS - EL BOIX - MONESTIR DE LILLET

May 4, 2024
May 2024

near La Pobla de Lillet, Catalunya (España)

Itinerari que s'inicia al Monestir de Lillet, creua la carretera de Sant Jaume de Frontanyà, visita la Teuleria de Montverdor, segueix un bon tram del riu Arija, un important afluent del Llobregat, que creuarem a gual manta vegades, visitant el gorg del Roquerol, prenent més endavant el rec de l'Òliba (o torrent de l'Aranyonet) i tot seguit el rec del Malpàs fins assolir els plans denominats Quintà de l'Òliba, al sud de la masia del mateix nom, on trobem una pista que pel Boix ens deixa a la carrretera de Sant Jaume de Frontanyà, que prendrem per tornar al punt d'inici de l'itinerari. El rio Arija presenta un bonic recorregut, on tota la dificultat consisteix en atravessar-lo cinc vegades saltant de pedra en pedra.

CARRETERA

Creeuem la carretera de Sant Jaume de Frontanyà

PictographPicnic Altitude 0 ft

Pujant per la carretera, a l'esquerra, hi ha una àrea d'esbarjo i picnic amb font, barbacoa i cinc taules de fusta

PISTA A L'ESQUERRA

Una pista a l'esquerra, amb una tanca, per on seguim

TEULERIA DE MONTVERDOR

Bonica casa, on abans s'hi fabricaven teules. Situada en un indret ideal, a tocar del riu Aritja. A tocar hi ha les ruines d'un molí, ben a prop d'un pontet de fusta que ens tocarà passar. VEGEU: https://patrimonicultural.diba.cat/element/la-teuleria-de-montverdor

PictographBridge Altitude 0 ft

Un pontet de fusta ens permet passar un rierol a tocar de les ruïnes del molí de La Teuleria de Montverdor

PictographIntersection Altitude 0 ft

Deixem una pista que puja i prenem un corriolet a l'esquerra senyalat amb una fita

PictographWaterfall Altitude 0 ft

SALT D'AIGUA - GORG DEL ROQUEROL

El Roquerol desemboca a l'Arija fent un bonic salt d'aigua, i al peu s'hi forma un gorg

PictographRiver Altitude 0 ft

El corriolet que seguim ens farà travessar el riu cinc vegades

CRUÏLLA

PictographFountain Altitude 0 ft

Sota d'un arc de pedra hi ha un aiguaneix

CRUÏLLA DE PISTES

EL BOIX

Bonic mas que ens queda a poca distància a la dreta VEGEU: https://patrimonicultural.diba.cat/element/el-boix-2