Moneasa - Varful Izoiu - Vf Plesu - Muntii Codru Moma

Photo ofMoneasa - Varful Izoiu - Vf Plesu - Muntii Codru Moma Photo ofMoneasa - Varful Izoiu - Vf Plesu - Muntii Codru Moma Photo ofMoneasa - Varful Izoiu - Vf Plesu - Muntii Codru Moma

February 23, 2020
February 2020

near Moneasa, Județul Arad (România)

detalii aici:

Acești munți sunt plasați în cadrul Subgrupei marginale ale Munților Apuseni, din care mai fac parte: Munții Zarandului, Munții Pădurea Craiului, Munții Plopiș și Munții Meseș.
Pa varful Plesu poti sa ajungi fie din Moneasa (traseul pe care l-am abordat eu) marcat cu BR( atentie de pe varful Izoiu pe Varful Plesu marcajele sunt rare si vechi, cu multi copaci doborati pe poteca) fie din satul Hasmas pe traseul marcat cu BG
Nu m-am putut gândi că într-un an atât de sărăcăcios în precipitații, mai ales în zona Trăscăului, unde nu am avut parte de zăpadă aproape deloc, să găsim pe acest traseu din Munții Codru Moma atât de multă zăpadă. Mai mult, o tură pe care am considerat-o ca moderată în dificultate, să devină dificilă din acest motiv, dar și din cauza copacilor doborâți de furtuna ce a avut loc în urma cu câțiva ani. De pe Vârful Izoiu pană pe Vârful Pleșu sunt cca 7,5 km de creastă pe care am traversat-o greu datorită zăpezii care măsura în unele locuri și 30cm, de multe ori fiind nevoiți să ne abatem de pe creastă spre partea estica a versantului (partea vestică fiind destul de rău afectată de furtună), din cauza copacilor căzuți la pământ. Si uite asa am combinat o tura de primăvară, cu ghiocei prin Platoul Tinoasa, cu o tură veritabilă de iarnă, cu zăpadă viscolită printre copacii doborați la pământ.
Munții Codru-Moma sunt o grupă montană a Munților Apuseni aparținând de lanțul muntos al Carpaților Occidentali. Cel mai înalt vârf este Vârful Pleșu, cu 1.112 metri. Acești munți sunt plasați în cadrul Subgrupei marginale ale Munților Apuseni, din care mai fac parte:
Munții Zarandului
Munții Pădurea Craiului
Munții Plopiș
Munții Meseș.

Pe vârful Pleșu poți sa ajungi fie din Moneasa (traseul pe care l-am abordat eu) marcat cu BR (atenție de pe vârful Izoiu pe Vârful Pleșu marcajele sunt rare și vechi, cu multi copaci doborați pe poteca) fie din satul Hășmaș pe traseul marcat cu BG

Traseu:
Moneasa - Valea Meghes
acces auto
Valea Meghes - Platoul Tinoasa
marcaj: PG
Platoul Tinoasa - Intersecția cu BR (traseul spre Platoul Bratcoaia)
marcaj: CG
Intersecția cu BR - Intersecție cu BA (creasta principala)
marcaj: BR
Vârful Izoiu - Vârful Pleșu 1112m
Vârful Pleșu 1112m - cca 3,7km
(retur pe același traseu)
marcaj: BR
marcaj: PG

PictographCar park Altitude 1,828 ft

START: Valea Meghes

Moneasa - Valea Meghesului acces auto doar cu mașini cu garda înaltă, drumul este afectat de exploatarile forestiere,

Platoul Tinoasa

In acest punct ne hotaram sa mergem direct spre varfl Plesu, continuam spre Platoul Bratcoaia

PictographInformation point Altitude 1,955 ft

intersectie - Platoul Tinoasa - Platoul Bratcoaia(CG)

primul ghiocel la iesire din Platoul Tinoasa

intersectie cu BR

din acest punct continuam pe traseul cu BR spre creasta principala și vârful Izoiu

PictographInformation point Altitude 2,657 ft

continuam pe BR

Intersectie BR cu BA

- suntem in creasta principala continuam spre Varful Izoiu

Varful Izoiu 1058m - Muntii Codru Moma

Varful Izoiu 1058m - Muntii Codru Moma continuam pe BR spre Varful Plesu Atentie!!! din acest punct nu a mai fost marcat de mult, marcajele sunt fie doborâte de vânt, fie greu vizibile, dar daca le urmărești cu atenție poți sa ajungi pe Vârful Pleșu Sunt doar 7,5 km pana pe Plesu, dar traseul este destul de dificil datorita zăpezii și copacilor doborați de vânt.

Dealul Plesului 1094m

traseul este destul de dificil datorita zăpezii si copacilor doborați de vânt

PictographInformation point Altitude 3,365 ft

PictographInformation point Altitude 3,154 ft

continuam pe BR traseul este destul de dificil datorita zăpezii si copacilor doborați de vânt

traseul este destul de dificil datorita zăpezii si copacilor doborați de vânt

PictographInformation point Altitude 3,439 ft

Photo panorama Creasta Codru Moma

schimbare directie

Photo ofVarful Plesu 1112m - cel mai inalt varf din Muntii Codru Moma Photo ofVarful Plesu 1112m - cel mai inalt varf din Muntii Codru Moma Photo ofVarful Plesu 1112m - cel mai inalt varf din Muntii Codru Moma

Varful Plesu 1112m - cel mai inalt varf din Muntii Codru Moma

de pe varful Plesu ne-am intors pe acelasi traseu cca 3,7 km pana la acest drum forestier , pe care coboram pana pe Paltoul Bratcoaia Atentie - portiune de traseu fara marcaje turistice