Mondeval

April 26, 2020
August 2017

near Malga Fiorentina, Veneto (Italia)

Caminada pels boscos i prats de Mondeval, amb inici i arribada al Camping Cadore. A la plana de Mondeval, a 2135 m d'alçada, visitem l'emplaçament on va aparèixer el sepulcre de l'home de Mondeval, un enterrament mesolític a la riba del que fa 10000 anys era un llac. Si visiteu la zona no oblideu passar pel museu Cazzetta a Selva di Cadore.

El primer tram de pujada és sobre asfalt, després per senders de muntanya sempre ben senyalitzats:
Des del camping baixem paral·lels a la carretera fins al final del pic-nic
Prenem la pista marcada com 466 (més endavant asfaltada) fins a passar un pont i reculem uns metres per l'altre riba per continuar el sender. Deixem el 466 per acostar-nos al lloc on es va trobar l'enterrament mesolític de l'home de Mondeval i seguim per un corriol, sobre un torrent fins interceptar el sender 436 que seguim cap a l'est (dreta). Voregem la Forcella Ambrizzola, amb vistes sobre Federa i Cortina i seguim pel camí 436. En una cruilla prenem el sender 467/458 en direcció al refugi Fiume amb el Pelmo presidint-ho tot. A partir del coll de Roan seguim ja en solitari el sender 467 cap al refugi i, mig quilòmetre més endavant, en arribar a la Malga Fiorentina, seguim un corriol a la dreta que baixa pel bosc cap al torrent Fiorentina i, després de vorejar el refugi Aquileia ens porta fins a l'origen de la nostra excursió.
El camí voreja algun erol on podem trobar flors de neu. Tractant-se d'una espècie protegida hem evitat marcar-ne la posició. Obriu bé els ulls.