Photo ofMolins de Rei-Can Rabella-Can Planes-Salt de la Resclosa-Molí de Can Salat-St. Bartomeu de la Quadra-Font Fresca-Can Tintorer Photo ofMolins de Rei-Can Rabella-Can Planes-Salt de la Resclosa-Molí de Can Salat-St. Bartomeu de la Quadra-Font Fresca-Can Tintorer Photo ofMolins de Rei-Can Rabella-Can Planes-Salt de la Resclosa-Molí de Can Salat-St. Bartomeu de la Quadra-Font Fresca-Can Tintorer

September 3, 2022
September 2022

•   5 8 Reviews

near Molins de Rei, Catalunya (España)

Font Fresca

Index IBP: 41 (Veure anàlisi a l'enllaç "Ver más")

Versió en Català

Excursió moderada tant en l'aspecte físic, com des de el punt tècnic, en què farem un recorregut circular des de Molins de Rei, fins Sant Bartomeu de la Quadra, passant per corriols poc transitats, i per algun dels paratges més desconeguts de la Serra de Collserola.

Punts d'interès:
9- Església Sant Bartomeu de la Quadra
10- Font Fresca
12- Font de la Roca

Nota 1: Indispensable GPS o portar activada la navegació en l'aplicació Wikiloc.

Nota 2: L'excursió no és difícil, però no és apta per a aquells que busquen sortides molt còmodes, sense haver de mirar el GPS, ja que, no es tracta d'una ruta senyalitzada i cal estar pendent del GPS a les cruïlles.

Nota 3: El recorregut és un 70% per corriols amb ombra.

Nota 4: El temps per fer la ruta sense aturades, és d'unes 3 hores i 25 minuts.

Versión en Español

Excursión moderada tanto en el aspecto físico, como desde el punto técnico, en el que haremos un recorrido circular desde Molins de Rei, hasta Sant Bartomeu de la Quadra, pasando por senderos poco transitados, y por alguno de los parajes más desconocidos de la Sierra de Collserola.

Puntos de interés:
9- Iglesia San Bartolomé de la Quadra
10- Fuente Fresca
12- Fuente de la Roca

Nota 1: Indispensable GPS o llevar activada la navegación en la aplicación Wikiloc.

Nota 2: La excursión no es difícil, pero no es apta para aquellos que buscan salidas muy cómodas, sin tener que mirar el GPS, ya que, no se trata de una ruta señalizada y hay que estar pendiente del GPS en los cruces .

Nota 3: El recorrido es un 70% por senderos con sombra.

Nota 4: El tiempo para realizar la ruta sin paradas, es de unas 3 horas y 25 minutos.

English Version

Moderate excursion both in the physical aspect, and from the technical point, in which we will make a circular route from Molins de Rei, to Sant Bartomeu de la Quadra, passing through little traveled paths, and through some of the most unknown places in the Sierra of Collserola.

Points of interest:
9- San Bartomeu de la Quadra Church
10- Fresca Fountain
12- Roca Fountain

Note 1: Indispensable GPS or have navigation activated in the Wikiloc application.

Note 2: The excursion is not difficult, but it is not suitable for those who are looking for very comfortable outings, without having to look at the GPS, since it is not a signposted route and you have to be aware of the GPS at the intersections.

Note 3: The route is 70% on shaded paths.

Note 4: The time to complete the route without stops is about 3 hours and 25 minutes.

Version Française

Excursion modérée tant du point de vue physique que du point technique, dans laquelle nous ferons un itinéraire circulaire de Molins de Rei à Sant Bartomeu de la Quadra, en passant par des sentiers peu fréquentés et par certains des endroits les plus inconnus du Sierra de Collserola.

Points d'intérêt:
9- Église San Bartomeu de la Quadra
10- Fontaine Fresca
12- Fontaine Roca

Note 1 : GPS indispensable ou avoir la navigation activée dans l'application Wikiloc.

Note 2: L'excursion n'est pas difficile, mais elle ne convient pas à ceux qui recherchent des sorties très confortables, sans avoir à regarder le GPS, car ce n'est pas un itinéraire balisé et il faut connaître le GPS à l'arrivée. carrefours.

Note 3 : Le parcours est à 70% sur des chemins ombragés.

Note 4 : Le temps pour effectuer le parcours sans arrêt est d'environ 3 heures et 25 minutes.

PictographCar park Altitude 281 ft

Punt d'Inici (Aparcament)

Punt d'Inici (Aparcament): Carrer d'Estefania de Requesens

Photo ofJaciment Iberoromà la Plaça de les Bruixes Photo ofJaciment Iberoromà la Plaça de les Bruixes Photo ofJaciment Iberoromà la Plaça de les Bruixes

Jaciment Iberoromà la Plaça de les Bruixes

Jaciment Iberoromà la Plaça de les Bruixes: L’any 1971, en aixemplar el camí de Sant Bartomeu de la Quadra, va ser trobat fortuïtament aquest jaciment iberoromà, que ha estat estudiat, a partir de 1972, per invertigadors col.laboradors del Museu Municipal de Molins de Rei i del Museu Arqueològic de Barcelona. Cronològicament, se situa entre els any 150-100 a C. I es tracta de les restes de tres dipòsits lacus amb paviment d’opus signinum; dues sitjes talladles a la terrassa d’argila i una habitació rodona amb paviment de terra picotada. Informació Extreta de: https://cataloniawelcome.com

PictographIntersection Altitude 330 ft

Seguir recte cap a Can Rabella

PictographIntersection Altitude 132 ft
Photo ofCan Rabella-Desviament cap a la dreta Photo ofCan Rabella-Desviament cap a la dreta Photo ofCan Rabella-Desviament cap a la dreta

Can Rabella-Desviament cap a la dreta

Can Rabella

PictographPhoto Altitude 212 ft

Can Planes

PictographBridge Altitude 192 ft
Photo ofCreuar Pont i Desviament cap a l'esquerra Photo ofCreuar Pont i Desviament cap a l'esquerra Photo ofCreuar Pont i Desviament cap a l'esquerra

Creuar Pont i Desviament cap a l'esquerra

PictographRiver Altitude 186 ft

Creuar Riera de Vallvidrera

PictographIntersection Altitude 208 ft

PictographWaterfall Altitude 197 ft

Salt de la Resclosa

PictographIntersection Altitude 225 ft
Photo ofDesviament cap a la dreta Creuant Riera de Vallvidrera Photo ofDesviament cap a la dreta Creuant Riera de Vallvidrera Photo ofDesviament cap a la dreta Creuant Riera de Vallvidrera

Desviament cap a la dreta Creuant Riera de Vallvidrera

PictographRuins Altitude 249 ft

Ruïnes del Molí de Can Salat

PictographIntersection Altitude 260 ft

Desviament cap a l'esquerra (Inici Camí costerut i relliscós)

PictographIntersection Altitude 501 ft
Photo ofDesviament cap a la dreta (Fi Camí costerut i relliscós) Photo ofDesviament cap a la dreta (Fi Camí costerut i relliscós)

Desviament cap a la dreta (Fi Camí costerut i relliscós)

PictographIntersection Altitude 499 ft

PictographIntersection Altitude 325 ft

PictographIntersection Altitude 301 ft

PictographIntersection Altitude 431 ft
Photo ofDesviament cap a la dreta pel camp de futbol i bàsquet Photo ofDesviament cap a la dreta pel camp de futbol i bàsquet Photo ofDesviament cap a la dreta pel camp de futbol i bàsquet

Desviament cap a la dreta pel camp de futbol i bàsquet

PictographIntersection Altitude 483 ft

Desviament cap a la dreta, per les escales

PictographReligious site Altitude 488 ft
Photo ofEsglésia Sant Bartomeu de la Quadra Photo ofEsglésia Sant Bartomeu de la Quadra Photo ofEsglésia Sant Bartomeu de la Quadra

Església Sant Bartomeu de la Quadra

Església de Sant Bartomeu de la Quadra: Coneguda a l'antiguitat com Sant Bartomeu d'Olorda, està documentada des de l'any 1143. Des de 1868 era parròquia independent. L'edifici, d'origen romànic, però modificat en època gòtica, va ser completament destruït l'any 1936. Aprofitant les pedres, es va construir el temple actual, l'any 1947, al mateix lloc on es trobava l'antic. Va ser projectat per Joan Gumà Cuevas (Barcelona, 1923-1991), arquitecte municipal de Molins de Rei. A l'interior de l'església antiga es trobava el retaule gòtic de Sant Bartomeu, del segle XV, del qual es van salvar algunes taules, conservades al Museu Diocesà de Barcelona. Informació Extreta de: https://www.poblesdecatalunya.cat

PictographIntersection Altitude 457 ft

PictographIntersection Altitude 412 ft

PictographFountain Altitude 380 ft

Font Fresca

PictographRiver Altitude 435 ft

Torrent de la Santa Creu

PictographIntersection Altitude 468 ft

PictographRisk Altitude 424 ft
Photo of¡Avís!. Seguir recte per la pista, tal i com indica el track. No seguir el sender de la dreta Photo of¡Avís!. Seguir recte per la pista, tal i com indica el track. No seguir el sender de la dreta

¡Avís!. Seguir recte per la pista, tal i com indica el track. No seguir el sender de la dreta: A dia 03.09.2022, aquest sender es intransitable. Han caigut un munt de canyes i ha quedat tallat. L' avís, es degut a que hi han rutes de wikiloc que hi passen.

PictographIntersection Altitude 475 ft

Desviament cap a l'esquerra, pel sender.

PictographIntersection Altitude 509 ft

PictographPhoto Altitude 523 ft

Cavalls de Can Tintorer

PictographPhoto Altitude 561 ft

Can Tintorer

Can Tintorer: és una antiga masia catalana del segle XV. Se sap que Isidre tintorer comprà la casa a la família Mas l'any 1671.

PictographIntersection Altitude 539 ft

PictographFountain Altitude 252 ft

Font de la Roca

PictographPhoto Altitude 211 ft

Creuar carretera

• Photo of mei_fu
    mei_fu Sep 6, 2022

Segunda ruta en pocos días por la zona de la Rierada. Encuentro que allí muchos paisajes y caminos tienen un verde especial. ¡Enhorabuena por la ruta!

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Sep 6, 2022

Me encanta la reclosa! me trae tantos pero tantos recuerdos!!!!!!! que bonito!!!!!

la de lo caballitos es preciosa esa foto!!

Tetititu Sep 7, 2022

Muchas gracias Tocayo y mei-fu por las valoraciones. Con esta ruta, descubrimos caminos de la zona, por los que no habiamos caminado nunca. Un fuerte abrazo a los dos.

• Photo of ajuradopoza
    ajuradopoza Sep 11, 2022

Hola Jordi,
    Caminos muy recomendables del Baix Llobregat desde Molins de Rei al P.N. de Collserola.
    Gracias por compartir tu track en la Wiki.
    Saludos,
    ajp

Tetititu Sep 13, 2022

Muchas gracias Antonio por las valoración. Sin ninguna duda Collserola nos ofrece multitud de bonitos senderos para recorrer. Abrazos.

• Photo of jawio
    jawio Sep 15, 2022

Que extraño que con los medios que se disponen, no se pueda encontrar el uso de esa planta circular, tampoco había tantas actividades, pero en fin dejemos que sigan investigando, un abrazo !!

• Photo of chatame1
    chatame1 Sep 19, 2022

Genial recorrido que conozco por haberlo hecho a pié y en bici, la verdad es que es una zona encantadora y me gusta mucho visitarla de tanto en tanto, siempre intentando añadir algún tramo distinto, algún rinconcito encantador y es que hay mucho por ver y disfrutar en este trazado que has sabido montar tan bien ya que engloba todo lo más interesante, incluso la Font Fresca pués que todo el mundo se centra eb la zona de la riera de Vallvidrera y la Resclosa y olvida esos pequeños lugares con encanto. Por lo que veo en tus fotos han dejado en optimas condiciones La Font Fresca, la última vez que estuve allí era accesible pero el entorno había subrido mucho por los temporales de lluvia.
    Saludos

Tetititu Sep 20, 2022

Muchas gracias Andrés por la valoración. Tal como dices, esta parte de Collserola (Font fresca), es un poco desconocida y vale la pena. Un fuerte abrazo.

• Photo of nandomoneda
    nandomoneda Sep 21, 2022

Bellas zonas para pasear y aptas para todo el mundo. la Resclosa es uno de los lugares en que uno no se cansa de ir...saludos

Tetititu Sep 22, 2022

Muchas gracias Nando por tú valoración. Esta ruta es un poco alternativa, y apartir de la Font Fresca muy poco concurrida. Un fuerte abrazo

• Photo of Angel_MJ
    Angel_MJ Apr 26, 2023

Fácil de seguir hasta el punto de llegar a la Font Fresca, solamente un apunte: la senda sale justo detrás de la pared, supongo que llevará tiempo sin transitar, por lo que se ha cerrado y es difícil de transitar. Por el resto, información suficiente como para hacerla y no perderse. Muchas gracias 😉

Tetititu Apr 27, 2023

Muchas gracias Angel por la valoración. Tienes razón, hay un tramo, justo después de la Font Fresca, un poco cerrado por la vegetación, pero se trata de un tramo corto, y que con un poco de paciencia se pasa sin problemas. Saludos.

• Photo of migueleloi
    migueleloi Feb 15, 2024

Belo percurso, muito completo, que inclui a descoberta de locais arqueológicos, mas também a beleza natural da região.
    Obrigado pela partilha,
    Um abraço

Tetititu Feb 15, 2024

Muito obrigado Migueleloi pela avaliação. Um abraço forte.