Photo ofMolí del Pont, Punta del General, Punta del Panto i Punta d'en Llor des de Ulldemolins Photo ofMolí del Pont, Punta del General, Punta del Panto i Punta d'en Llor des de Ulldemolins Photo ofMolí del Pont, Punta del General, Punta del Panto i Punta d'en Llor des de Ulldemolins

May 22, 2024
May 2024

near Ulldemolins, Catalunya (España)

Ruta circular des de Ulldemolins (església de Sant Jaume Apòstol) passant per:
- Molí del Pont (0,5 km)
- Punta del General (5.4 km)
- Punta del Panto (5.7 km)
- Punta d'en Llor (6.6 km)
- Molí del Pont (11.4 km)
Excursió circular que ens permet contemplar el poble d'Ulldemolins i el Montsant des dels diferents miradors de la Serra la Llena, entre ells La punta del General de 924 m.
Un cop dalt de la carena caminada crestejant entre boscos d'alzina i pins força agradable,tot i que puja i baixa contínuament. Anar en compte al baixar i seguir bé les fites i no agafar la drecera que baixa molt més forta i després hem de caminar més tros per la carretera.
He marcat l'excursió com a moderada justament pel tros de drecera que vam agafar per error i que baixa molt forta amb pedres i còdols que fan que sigui força fàcil relliscar. Si segueixes bé les fites el camí és fàcil.
CARTOGRAFIA: CAMINANT PER LES GARRIGUES. Serra de la Llena-La Pobla de Cérvoles-El Vilosell.Edit Piolet.2010 Esc: 1:20.000

Creuem la carretera pel costat del tanatori, passem pel costat de la depuradora d'aigues, uns dipòsits de gas i el camp de futbol.

PictographRuins Altitude 1,933 ft

Arribem a les runes del Molí del Pont, creuem per la palanca i pugem fort pel sender que surt a l'esquerra del molí.

carretera TV 7004 (entre Km 1 i 2 ). Anem a l'esquerra seguint la carretera.

Deixem la carretera i agafem l'antic camí de Reus a Lleida a la dreta (fondo entre marges)

Intersecció

Creuem pista i seguim rectes.

Coll de la Torre de la Llena. Primer sender a la dreta. (En surt un altre uns metres més endavant). Anem seguint sempre les fites.

Anem seguint les fites. Seguim sender que puja a la dreta.

Baixem pel sender que ens arriba per la dreta. V oliem seguir-lo fins arribar a la carretera TV-7004 entre els punts quilomètrics 2 i 3, però a mitja baixada ens equivoquem i agafem una drecera que baixa força recte i que ens porta a la mateixa carretera però entre els punts quilomètrics 3 i 4. , Tant si anem per un camí o per l'altre cal seguir la carretera cap a la dreta fins arribar al punt on hem arribat a la carretera a l'anada. Desfem camí a l'esquerra, arribem al Molí del Pont i després pugem al poble d'Ulldemolins.