Molí de la Corriu - Pont Quebradis

June 9, 2013
May 2012

•   4.3 1 review

near Sant Llorenç de Morunys, Catalunya (España)

Per arribar al punt de sortida cal anar per la carretera Sant Llorenç a Berga. Després del trencall de Valls pugem fins i coll i continuem, una mica mes endavant trenquem a l'esquerra per una pista asfaltada que arriba al Sisquer, continuem la pista fins a una bifurcació, seguim a l'esquerra cap al Molí de la Corriu, després de Cal Ballonga seguim la pista principal, passem La Perera i seguim fins el fons de la vall, més endavant arribarem al molí.
Davant el Molí de la Corriu iniciem la ruta, travessem el riu per la palanca, agafem la pista que està senyalitzada cap a la Torre de la Corriu, en pujada cap a l'esquerra. El camí va pujant per la rasa de l'Horta fins arribar a la Torre de la Corriu.
Agafem un camí que surt en pla i acaba en un gran camp on hi ha un mirador sobre el riu de Valls.
Cruïlla de camins, agafem el de la dreta que marxa planell per entre els cingles dels Cints de la Torre. Seguim el sender ben fresat que va reseguint els cingles i entrant i sortint de diferents canals.
Balma dels Cints, més endavant anem davallant pel mateix camí fins al fons de la vall. Agafem un corriolet que baixa per la dreta, hi ha una cadena, remuntem pel mateix lloc fins arribar a sobre el Pont Quebradís.
A l'esquerra surt el camí que marxa cap a Bonner. A sobra mateix de la bifurcació hi ha una font que raja d'un arbre. Per la dreta surt un viarany que ens condueix avall cap al riu just davant de la boca sud del pont.
Per a fer en camí de tornada podem anar per dins el riu, si portem el calçat apropiat, sinó tornem al pla de sobre el pont. Seguim un corriol que travessa un bosc de boixos, després cal superar uns passos amb l'ajud de les mans, fins arribar a sobre el toll del Gesamí.
Continua el corriol baixant per creuar el Torrent Fondo i tornant a guanyar alçada.
L'escalars, el corriol ens porta a una escala de fusta que ens ajuda a baixar al riu. Agafem un corriol ben marcat que ens dur cap a una pista més ampla que baixa per la vall encinglerada del riu.
Font de la Fam, grup de roques de pedra tosca cobertes de molsa.
Balma de les Pintes, Passem per sota d'un cinglet embaumat i a posc metres arribem a una resclosa on acaba la pista.
Cruïlla de pistes, per l'esquerra arriba la pista per la que hem arribat des de Cal Sisquer.
Continuem per la pista que segueix baixant per la vall. Passem a prop i per sota de Cal Segarra, una balma que havia estat habitada no fa massa anys.
En aquest punt passem per sota els Cints de la Torre.
Seguim la pista i arribem al punt de sortida.

Pont Quebradís

Pont_Quebradís

• jmcanigo65 Sep 2, 2016

L pista fins al moli es apta per tothom gracies

• Photo of nomespatri
    nomespatri Aug 18, 2020

L'excursió és molt maca però exigent. El dia d'abans havia plogut i el terra relliscava molt. Ja l'havíem fet, però en sentit invers, ens ha agradat més del Molí cap al pont quebradís. Està molt ben senyalitzada, així que no era necessari portar el track, sobretot perquè anava donant error, tot i estar sobre el camí.