Moleta d'Aitana des del Port de Tudons

Photo ofMoleta d'Aitana des del Port de Tudons Photo ofMoleta d'Aitana des del Port de Tudons Photo ofMoleta d'Aitana des del Port de Tudons

November 26, 2023
November 2023

near Alcolecha, Valencia (España)

PORT DE TUDONS - ERMITA DE VIL·LA SERRA - MOLETA D'AITANA O PENYA CATXA - COLL DE L'ARBRE - PR-CV20/21- FONT DE L'ARBRE - FONT DE L'ESPINAR

⚠️ ATENCIÓ: És imprescindible seguir el track des de l'ermita fins al cim de la Penya Catxa, ja que hi ha trams on es perd la senda.

Comencem la ruta des del Port de Tudons agarrant la pista que hi ha a l'esquerra de l'entrada a la Base Militar d'Aitana que porta l'ermita de Vil·la Serra o del Salvador, situada damunt d'un turó. Des d'este punt tenim unes vistes al Puigcampana i al Cabeçó d'Or. Tornem sobre els nostres passos uns metres i per una xicoteta senda a l'esquerra voregem el depòsit d'aigua on agarrem una senda, la qual es perd un poc i on hem d'anar començant a gastar el track de la ruta. Esta senda ens porta primer a una casa en ruïnes. A partir d'ací seguim per una senda que es va perdent i cal anar fixant-se en les fites de pedra que ens afermen com a senda, però a causa del pedregós del terreny, esta última part de l'ascensió és una pujada camp a través arribant a una immensa fita de pedra, que és la fita entre Alcoleja i Confrides. Continuem uns 600 m i arribem a l’Alt de la Moleta o Penya Catxa. Hi ha unes vistes de 360º impressionants, on podem vore la Mariola, Benicadell, Serrella, Bèrnia, Puigcampana, Cabeçó d'Or, Penya Migjorn, etc...

Continuem per la senda ara més visible i comença el descens, primer més suau fins a arribar a un xicotet destrepe, que ens porta al Coll de l'Arbre i des d'ací per senda amb bon desnivell arribem al PR-CV 20/21 que condueix a la Font de l'Arbre. Continuem per la pista, passant per la Font de l'Espinar i dos corrals en ruïnes, arribant al principi del PR-CV 20/21. Connectem amb la CV-770 i a pocs metres arribem al començament de la ruta.