Mokra - Preslap - Divna Gorica (i nazad)

Photo ofMokra - Preslap - Divna Gorica (i nazad) Photo ofMokra - Preslap - Divna Gorica (i nazad) Photo ofMokra - Preslap - Divna Gorica (i nazad)

January 6, 2022
January 2022

near Mokra, Central Serbia (Serbia)

Mesto sa kog smo započeli uspon nalazi se na oko 1.5km od sela Mokra na asfaltnom putu koji vodi ka odmaralištu Gaj. Tu se sa desne strane odvaja široki zemljani put kojim dalje idemo peške (terencem ili višim automobilom može da se pređe priličan deo puta).
Na oko 1.5km od početka treka kod crvenog putokaza na kome je jedva vidljiv natpis "biciklistička staza" put se lomi oštro levo, ali postoji prečica kroz šiblje obeležena na kamenu žutom markacijom. Prečica skraćuje put za oko 500m, ali ne i utrošeno vreme jer je zapuštena, pa šiblje otežava kretanje čak i u ovo doba godine. Prečicom nismo išli u odlasku, već u povratku, ali je ne preporčujemo, posebno ako idete na Divnu Goricu u vreme bujanja vegetacije.
Na 5.5km od početka treka su "kade" mesto gde se poje i prihranjuju čuveni poludivlji konji. Zatekli smo dva na pojilu i počastili ih šećerom. Uočili smo još nekoliko njih par stotina metara dalje u šumi sa leve strane puta. Kod "kada" je i drveni mobilijar, idealno mesto za kafe pauzu :). Posle pauze nastavljamo putem još 500-600m. Na tom mestu put se lomi oštro levo i dalje nastavlja prema Smrdanu i Pasarelu. Za Preslap i Divnu Goricu odvaja se na tom mestu šumska staza koja ide pravo kroz šumu (obeležena belim znakom sa zelenim slovima). Staza vodi pravo na Preslap, obično je blatnjava i klizava, a markacije su zrele za obnovu, ne vide se najbolje i retke su ali je jednostavno snaći se.
Od Preslapa staza ide ka Divnoj Gorici uz ivicu grebena i obeležena je markacijama na kamenju. Zbog magle koja se spustila, ograničene vidljivosti i vetra koji je bio jak na grebenu nismo pratili obeleženu stazu već smo išli niže štiteći se od vetra, i tek ispod samog vrha krenuli vertikalno ka njemu. U povratku smo se vratili do Preslapa ivicom Grebena jer je vetar prestao, a magla se proredila.

Odmorište

Prečica (mi išli kolskim putem)

Na ovom mestu postoji prečica kroz šiblje. Mi smo nastavili kolskim putem, a u povratku smo iskoristili prečicu, ali je ne preporučujemo, posebno u letnjim mesecima, zapuštena je i skraćuje kilometražu za oko 500m ali vremenski dodje isto jer šiblje otežava kretanje.

Photo ofMesto na kome se prečicom ponovo izlazi na kolski put Photo ofMesto na kome se prečicom ponovo izlazi na kolski put Photo ofMesto na kome se prečicom ponovo izlazi na kolski put

Mesto na kome se prečicom ponovo izlazi na kolski put

PictographPicnic Altitude 3,410 ft
Photo ofKade (pauza za kafu i susret sa konjima) Photo ofKade (pauza za kafu i susret sa konjima) Photo ofKade (pauza za kafu i susret sa konjima)

Kade (pauza za kafu i susret sa konjima)

Photo ofOdvajanje desno sa kolskog puta ka Preslapu Photo ofOdvajanje desno sa kolskog puta ka Preslapu Photo ofOdvajanje desno sa kolskog puta ka Preslapu

Odvajanje desno sa kolskog puta ka Preslapu