MOKRA GORA: Draga - POGLED (2.156m) - BELEG (2.142m) - Draga

Photo ofMOKRA GORA: Draga - POGLED (2.156m) - BELEG (2.142m) - Draga Photo ofMOKRA GORA: Draga - POGLED (2.156m) - BELEG (2.142m) - Draga Photo ofMOKRA GORA: Draga - POGLED (2.156m) - BELEG (2.142m) - Draga

July 9, 2018
July 2018

near Vrba (Serbia)

Viewed 1924 times, downloaded 92 times

Trek kreće iz sela Draga. Nakon nekih 3,5 km, sa desne strane puta, pomalo sakriven u šumi nalazi se planinarski dom PD Sandžak. Postoji odvajanje gde se desno skreće ka domu i stiže nakon par stotina metara, ali nismo imali vremena za svraćanje a nažalost i tek sam kasnije shvatio da je to planinarski dom. Nakon toga put ulazi u šumu i postaje sve strmiji. Po izlasku iz šume izlazimo na zaravan podno vrhova nazvanu Zogića stanovi, gde su sada samo ostaci od drvenih kućica. Ipak i to nam je puno značilo da se sakrijemo od pljuska i grmljavine koja nas je uhvatila odmah po izlasku iz šume. Odatle možete pravo ka najvišem vrhu Pogledu a možete i desno ka Belegu. Mi smo odlučili da prvo idemo na Pogled i nastavili pravo. Krećemo se travnatom površinom pored sitnog rastinja i stižemo do prevoja između dva najviša vrha. Tuda inače prolazi linija koja deli centralnu Srbiju i Kosovo. Pošto je neizvodljivo direktno tom linijom stići do Pogleda najpre se malo spuštamo a potom ponovo penjemo i eto nas na Pogledu, drugom po visini vrhu uže Srbije (2.156 m). Potom se istim putem vraćamo do prevoja i nastavljamo levo ka drugom vrhu Mokre Gore, Belegu (2.142 m). Ubrzo stižemo i do njega, vrh je potpuno ogoljen za razliku od Pogleda i pruža odlične vidike na sve strane. Beleg predstavlja i tačku razdvajanja centralne Srbije i Kosova a takođe i granicu sa Crnom Gorom. Spuštamo se drugim putem do Zogića stanova a potom istim kojim smo i došli, do naše početne tačke u selu Dobra. Jedna lepa akcija iako nismo imali sreće sa vremenom da bi previše uživali u pogledima za koje kažu da su prelepi. Imali smo dosta blata na delu gde je kolski put pa je bilo i jako klizavo što je otežalo pešačenje pa bi ovaj uspon okarakterisao kao srednje zahtevan. Svakako preporučujem svima da posete ovu planinu, ne previše poznatu i posećenu od strane beogradskih planinara.

Raskrsnica - desno

Na raskrsnici puteva skrenuti desno