Photo ofMoixent.Senda del vertigen. Escala de la Donzella. Embassament del Bosquet. Pintures rupestres. Torre dels Coloms. Photo ofMoixent.Senda del vertigen. Escala de la Donzella. Embassament del Bosquet. Pintures rupestres. Torre dels Coloms. Photo ofMoixent.Senda del vertigen. Escala de la Donzella. Embassament del Bosquet. Pintures rupestres. Torre dels Coloms.

May 3, 2023
May 2023

near Mogente, Valencia (España)

Moixent.
MOIXENT: SENDA DEL VERTIGEN. ESCALA DE LA DONZELLA, EL BOSQUET. PINTURES RUPESTRES. TORRE DELS COLOMS.

Aquest dimecres hem anat a Moixent, poble de la comarca de la Costera, per a fer una de les rutes que feia temps que tenia ganes de repetir. Aquesta vegada, canviant el sentit de la marxa i ampliant la visita a les pintures rupestres i la Torre musulmana dels Coloms.
Hem aparcat el cotxe en el carrer de Sant Vicent Ferrer i des d'allí, hem anat en direcció a llevant i passant per carrers estretets, hem eixit cap a la serra per un caminet que va pujant entre matolls i arbustos per a passar per boscos de pins. Anem guanyant altura i endinsam-nos en el bosc protegit per l'ombria.
A mesura que guanyem altura les vistes sobre la comarca de la Costera creixen en espectacularitat. Montesa i el seu Castell es dibuixen a lo lluny, darrere la serra d'Énguera, Vallada a la dreta, el riu Canyoles solca paral·lel a l' autovía. De sobte ens sorprèn el soroll remot d'un tren, una infinitat de vagons carregats de cotxes és desllitza com un tiralínies.
Arribem a un bosc de carrasquissos. A la nostra esquerra soles hi ha el buit. Un enorme buit que dona pas a les magnífiques vistes i que dona nom a la senda pel vertigen que dona asomar-se.
Arribem a les antenes on parem a esmorzar i reposar forces.
Un poc més avant, seguint pel caminet de la cresta, es troba el vèrtex geodèsic, però donat que la ruta es llarga i el sol apreta, tractem d'abreviar.
Baixem per la pista de cara al sud, i ens endinsem entre camins i sendes, bancals de blat i boscos de pins, per la Serra Grossa disfrutant de paratges bonics i tranquils. En un moment donat albirem l'Embalç del Bosquet, una imatge que contrasta amb l'entorn. Es tracta d'un embassament fet en el segle XVIII, que Cavanilles ja l'alabà en el seu segon viatge a Moixent.
L'Escala de la Donzella ens permetrà donar-li un poc d'emoció a la ruta, al tindre que destrepar per unes penyes, ajudats per cordes que trobem molt ben col·locades.
Arribant baix, a l'Embalç del Bosquet, ens trobem un equip de filmació de la televisió À Punt, amb un personatge conegut, un xinés que parla molt bè el valencià i que presenta diversos indrets de la nostra geografia.
Continuem la marxa per la carretera que ve d'Ontinyent i Aielo cap a Moixent. Unes pintures rupestres a la dreta, ens conviden a una pujada ferma per a poder veure-les.
Més avant, en una corba, a la dreta també abandonarem la carretera per un caminet que en suau pujada ens portarà als peus de la Torre musulmana. Uns còmodes escalonets fets de ciment ens ajudaran a anar baixant. Arribarem al poble i per carrerets arribarem a la plaça de l'esglèsia i al punt de partida.

PictographMonument Altitude 1,174 ft

Monumento

PictographRuins Altitude 2,074 ft

L'embassament del Bosquet

L'Escala de la Donzella. Destrepada per les cordes.