Photo ofMoianès (Calders): Font de les Tàpies-Torrent-Mas les Tàpies-Roureda de les Tàpies Photo ofMoianès (Calders): Font de les Tàpies-Torrent-Mas les Tàpies-Roureda de les Tàpies Photo ofMoianès (Calders): Font de les Tàpies-Torrent-Mas les Tàpies-Roureda de les Tàpies

May 27, 2021
May 2021

near Navarcles, Catalunya (España)

Senzilla circular per Calders (Moianès), a la zona de Les Tàpies, per visitar la Font de les Tàpies, un curiós indret que recomamo veure després de pluges per gaudir-ho com cal, si està sec com ara (maig 2021) perd interés, el Salt d'aigua quan va ple es espectacular, així com el Torrent de la part superior. Ruta que no té cap dificultat, només prestar una mica d'atenció a la baixada a l'Àrea de la Font de les Tàpies, (i a la pujadeta fins al Torrent), i si pugeu des de la bassa fins a la surgència, que pot estar relliscós i es estret.
La resta per corriols, camins i pistes de bon fer, amb bonics trams de bosc i excepcionals vistes dels camps de cultiu. Passarem de tornada per l'impressionant Mas de les Tàpies i per la Roureda de les Tàpies, un altre lloc que val la pena.
Millor fer la ruta en dies de poca calor o que estigui núvol per no patir massa els trams de solana.
Aparquem a la pista que hi ha al costat de la carretera N-141c passat Navarcles, PK 11. D'aquí agafem un tram de pista, passarem per uns camps que ara (primavera 2021) estan esplèndids, ens aproparem a una bonica Barraca de Pedra Seca i continuarem pel Pla de les Tàpies. Passarem per una altra construcció de pedra seca i haurem d'estar atents als desviaments, que a aquesta zona són molts. Deixarem la pista i agafarem un corriol en baixada una mica irregular, atenció amb les relliscades, i arribarem a l'Area d'Estada de la Font de les Tàpies, un bonic racó. Primer trobarem uns plataners molt grans, i al seu costat per un pas sota la roca, veurem una bassa al costat d'una cova. Aquí cau un xorro d'aigua per un tub, però no es la Font, aquesta està més amunt, passeu al costat de la petita caseta i us enfileu pel corriol (atenció si està relliscós), i aviat la veureu, es una surgència subterrània que acostuma a rajar. Molt xula. Atenció a aquest tram que està just per sobre del Gorg.
Tornem abaix, i gaudirem de les formes de les roques sobre la bassa. Baixem a la part inferior del gorg, on en èpoques de pluges hi ha un salt d'aigua preciós, ara sec.
A partit d'aquí agafem el corriol en pujada amb marques de PR (blanques/grogues) i arribarem a la part superior del Salt, al Torrent de les Tàpies, ara sec. Atenció també a aquest punt!! Continuem remuntant el torrent i de seguida veurem un corriol que el ressegueix per la seva part esquerra. Una zona molt maca, si porta aigua es formen uns gorgs espectaculars. Arribarem a un punt on el creuarem i agafarem el corriol que ara va per l'altra banda, per un tram de bosca molt agradable. Enllaçarem amb una pista i girarem esquerra cap al Mas de les Tàpies, un impressionant Mas amb molts anys d'història. Anirem vorejant els camps i a una cruïlla girarem esquerra per tornar cap al Mas, on girarem dreta per dirigir-nos cap a la Roureda, un altre lloc espectacular.
I d'aquí ja seguim un tram de pista i un altre de corriol per tornar al punt d'aparcament.
Espero us agradi!!

Vistes a Mas de les Tapies

Barraca Pedra Seca

Interseccio. Pal info. Esquerra

Barraca Pedra Seca

Photo ofCruïlla. Pal info. Esquerra. Al fons barraca pedra seca Photo ofCruïlla. Pal info. Esquerra. Al fons barraca pedra seca Photo ofCruïlla. Pal info. Esquerra. Al fons barraca pedra seca

Cruïlla. Pal info. Esquerra. Al fons barraca pedra seca

Làpida pedra Emmanuel Peypoch. Seguim dreta

Area de la Font de les Tapies

Font de les Tapies. Surgencia

Part superior Torrent de les Tapies. Restes estructura

Dreta. Enllaç pista

Pal info. Esquerra

Photo ofMas les Tapies i capella de la Immaculada Photo ofMas les Tapies i capella de la Immaculada Photo ofMas les Tapies i capella de la Immaculada

Mas les Tapies i capella de la Immaculada

Bonita ruta. Gracias

• Photo of Xavimar
    Xavimar Apr 4, 2022

Gràcies per la valoració!!