Moespot - Middelbuurt

2026
December 28, 2020
December 2020

near Moespot, Overijssel (Nederland)

Het is even zoeken naar de carpoolplaats in Vollenhove, we kijken erover heen omdat deze zo klein is. Nadat we de auto hebben geparkeerd lopen we door het mooie plaatsje Vollenhove naar de brug over het Vollenhoverkanaal. Deze brug is de grens tussen provincie Overijssel en de provincie Flevoland. Na een stukje over de grasdijk gewandeld te hebben duiken we het Rijksmonument Waterloopbos in. Het Waterloopbos is een natuurgebied dat ontstaan is op het voormalig proefterrein van het Waterloopkundig Laboratorium De Voorst, een nevenvestiging van het Waterloopkundig Laboratorium in Delft. Het natuurgebied wordt gekenmerkt door de restanten van het laboratorium zoals schaalmodellen c.q. proefopstellingen van waterkeringen en dammen. Héél fraai.

Na het Waterloopbos vervolgen we onze weg in het Voorsterbos. Hierna komt een wat saaier gedeelte met lange rechte wegen door de Noordoostpolder, totdat we via een smal fietspad het voormalig eiland Schokland bereiken. Na een kleine omweg door het Schokkerbos bereiken we het eindpunt van de wandeling.