Moerbeke-Waas - Eksaarde 30-11-2014

Photo ofMoerbeke-Waas - Eksaarde  30-11-2014 Photo ofMoerbeke-Waas - Eksaarde  30-11-2014 Photo ofMoerbeke-Waas - Eksaarde  30-11-2014

December 12, 2014
November 2014

near Moerbeke, Flanders (Belgique)

Zondag 30 november organiseerde wandelclub 'Lachende Klomp' uit Sint-Niklaas in Moerbeke-Waas een Sinterklaaswandeling in de natuur rond Moerbeke-Waas en Eksaarde. Het "Waas" van Moerbeke-Waas was die dag wel heel letterlijk aanwezig, want we wandelden heel de middag in een vrij dichte mist.
De wandeling vertrok aan de Parochiezaal in de Crevestraat naar de Damstraat. We staken de pittoreske Moervaartbrug over om langs de onverharde parallelweg van de Eksaardedam richting Eksaarde te wandelen.
Verderop volgen we een stukje de Oude Spoorlijn, die vroeger van de suikerfabriek naar Lokeren liep. Na een stukje in de omgeving van de Kasteeldreef bereiken we Eksaarde-Dorp waar een rustpost werd ingericht.
We wandelen nog een kortere lus in Eksaarde langs de Reepstraat, de Zuidlede en keren terug naar Eksaarde-Dorp langs de Oude Spoorlijn.
Ten slotte wandelen we naar Eksaardedam waar we de Zuidlede beginnen te volgen tot aan Etbos, die we noordelijk volgen tot we terug aan de Moervaart komen.
Hier volgen we de Terwesttragel terug naar Moerbeke-Waas.