Modave - kasteel

June 15, 2014
June 2014

near Modave, Walloon (Belgique)

zondag 25-05-2008

In Natuurgebied rond het kasteel van Modave

De wandeling vertrek aan het kasteel. Aan de kasteel is een mooi bezoekersparking voorzien.
Bij onze aankomst brengen we eerst een bezoek aan het kasteel. Via een draagbaar audiotoestel wordt er commentaar gegeven bij iedere bezienswaardigheid.
Na ons bezoek aan dit prachtige kasteel, nemen we onze lunch in de cafetaria in de kelderverdieping.

Toegangsprijs kasteel:
Volwassenen : 6,00 €
Senioren : 5,50 €
Kinderen/Studenten: 4,00 €

Om 13U30 beginnen we met de wandeling door het natuurgebied. Waar water van de Hoyoux wordt opgevangen en op natuurlijke manier naar Brussel gevoerd wordt.
De wandeling vertrekt op de parking aan het kasteel. De wandeling is NIET geschikt voor rolstoelen noch voor kinderwagens.
Na een steile afdaling, een gedeelte van de Grote-Routepad 576, komen we in de vallei van de Hoyoux. Na 800 m komen we aan de "Indrukwekkende rots" (2). We blijven de rivier volgen tot aan de N636, die we volgen over 400m en rechts verlaten via een bosweg, na het oversteken van de Hoyoux. We blijven dit pad volgen tot aan de "Kasteel van Vyle" (3). Nadien volgen we de weg Chemin de Tharoul tot aan "Kasteel van Tharoul" (4). We verlieten links deze weg om aan het "Kapel O.-L.-Vrouw van het Verzet" (5) aan te komen. Daar slaan we links af en volgen het over 400m om nadien rechts af te slagen en aan te komen in het dorp Pailhe Clavier. Daar steken we de N636 terug over en beginnen de terugweg. Onderweg komen we "Oude berk" (8) en de "Tibiémont-hoeve" (9) nog tegen. Nadien in Petit Modave steken we de Hoyoux over en beginnen de te klimmen terug naar de parking en het kasteel.