منطقه زیبای کفتارکوه قنوات ، گروه حوزوی آفاق

Photo ofمنطقه زیبای کفتارکوه قنوات ، گروه حوزوی آفاق Photo ofمنطقه زیبای کفتارکوه قنوات ، گروه حوزوی آفاق Photo ofمنطقه زیبای کفتارکوه قنوات ، گروه حوزوی آفاق

July 10, 2022
April 2022

near Eslāmābād, Qom (Iran)

☘️برنامه شماره ۱۸۲ ، گروه کوهپیمایی حوزوی آفاق (یادبود شهید ابراهیم هادی)؛☘️

ارتفاع صعود شده : حدود ۱۷۰ متر
سطح برنامه : سبک

☘️ شرح برنامه:
⛰ معرفی‌: ارتفاعاتی شگفت انگیز در شمال شهر قنوات و روستای اسلام آباد قرار گرفته که به کفتارکوه مشهور است. این کوه ها که بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر از زمین های کویری اطراف بلندتر می باشد، به دلیل ساختار و جنس خاص، جلوه ها و طبیعت زیبایی را نمایان ساخته که انسان را به وجد می آورد. صخره های ارتفاعات کفتار کوه با طرح های مختلفی زینت داده شده و بافت خاص آن موجب ایجاد انواع حفره ها ، دالان ها و غارهای کوچک گشته است.

🏕 راه دسترسی به این منطقه، از جاده خاکی که قبل از روستای اسلام آباد قنوات، و از حاشیه تابلو ورودی روستا به سمت شرق جدا می شود، آغاز شده، پس از پیمایش یک کیلومتر، به سمت شمال تغییر مسیر داده و ۳.۸ کیلومتر مسیر را ادامه می دهیم. حال با پیمایش یک کیلومتر جاده فرعی که به سمت غرب منشعب شده به کوه های زیبای این منطقه دست خواهیم یافت.

🏔 گروه آفاق در ادامه برنامه های ویژه ماه رمضان، برای اولین بار، پیمایش منطقه کفتارکوه را هدف قرار داد. آغاز مسیر، ساعتی قبل از اذان مغرب بود و جمع طلاب و مومنین گروه با زبان روزه پیمایش این مسیر زیبا را آغاز نموده و از جلوه های حیرت انگیز خلقت بهره مند شدند. ادامه مسیر با صعود به ارتفاعات بالاتر پیگیری شد تا نهایتا در لحظه اذان مغرب، همگی دوستان بر بلندای کفتار کوه حاضر بودند. با اقامه نماز و صرف افطار، بازگشت از قله، از مسیر جدیدی آغاز شد و بحمدالله علیرغم صعب العبور بودن برخی قسمت ها، با موفقیت به اتمام رسید. لازم به ذکر است که به علت وجود صخره های مرتفع در بخش های بالایی کوه ، صعود و فرود از هر مکانی امکان پذیر نیست و نیاز به احتیاط و دانش مسیریابی خواهد بود.
با تشکر از همنوردان حاضر در برنامه مخصوصا عزیزانی که زحمت وسیله نقلیه بر دوششان بود. ورزشکار و با خدا باشید.

صخره های منفرد

جاده خاکی

اشکال زیبای صخره ها

نمای منطقه، شیب نیمه تند صعود

چاله عمیق، حرکت به سمت راست صخره

صعود به بالای صخره از تنها شکاف

PictographSummit Altitude 0 ft

قله

نمای خوبی از این مکان به قم، آزادراه قم-گرمسار ، بخش کویر و منطقه قنوات وجود دارد

PictographRisk Altitude 0 ft

پرتگاه های صخره ای نامناسب برای صعود و فرود

دقت کنید که دو مسیر رفت وبرگشت ما تنها مسیر های مناسبی هستند که می شود به بالاترین ارتفاع منطقه آمد. بخش های دیگر تا جایی که ما بررسی کردیم (البته شب بود و خوب نمی شد همه جا را دید) چندان مناسب به نظر نمی رسید و شیبدار و صخره ای بودند.