منطقه کشت خانه، کوه های اسمیجان و بومه، گروه حوزوی آفاق

Photo ofمنطقه کشت خانه، کوه های اسمیجان و بومه، گروه حوزوی آفاق Photo ofمنطقه کشت خانه، کوه های اسمیجان و بومه، گروه حوزوی آفاق Photo ofمنطقه کشت خانه، کوه های اسمیجان و بومه، گروه حوزوی آفاق

November 16, 2018

ساعت ۷:۳۵ : آغاز کوهپیمایی از کنار قنات شاه پسند حاشیه جاده فردو وسف
ساعت ۸:۱۵ : فتح قله و گذر از کوه اسمیجان
ساعت ۹:۳۰ :گذر از حاشیه کوه و مزرعه بومه
ساعت ۱۰:۳۰ : انتهای مسیر رفت کوهپیمایی در ارتفاع ۲۸۵۰ متر(دامنه های برف انبار)
ساعت ۱۱:۴۵ : انتهای مسیر کوهپیمایی و بازگشت
ساعت ۱۲:۴۵ : اقامه نماز ظهر و عصر و صرف ناهار در امامزاده بی بی معصومه شهر کهک
ساعت ۱۴:۱۵ : انتهای برنامه قم

توضیحات:
منطقه کوهستانی روستای فردو یکی از خوش آب و هواترین مناطق استان قم به شمار می رود. وجود بلند ترین قله استان در نزدیکی این روستا موجب حضور دائمی کوهنوردان و گردشگران در این منطقه است. مسیر اصلی صعود به این قله که واقع در جنوب غرب امامزادگان بوره فردوست هر جمعه شاهد حضور طبیعت دوستان است. اما کوهستان های روستای فردو و دامنه های برف انبار مناطق بکر فراوانی دارد که بسیاری از آن بی اطلاعند. منطقه باغات کشت خانه و سله سرخه واقع در دامنه های شرقی برف انبار جزو مناطق خوش آب و هوا، سرسبز و زیبای روستاست.

این منطقه دارای چشمه های متعدد ، باغات انبوه وسرسبز، تعداد زیادی استخرهای منبع آب و کوه های کوتاه و بلند است. در فصل پاییز ، درختان با برگهای رنگارنگ زیبایی خاصی به این منطقه می بخشند و در زمستان پوشیده از برف است.

برنامه سی و نهم گروه آفاق پیمایش کامل این منطقه زیبا بود. زمان برنامه با مه آلود شدن هوا در روستاهای خاوه و فردو همراه بود و پس از فردو در منطقه امامزاده بوره ، با گذر از مه ،دریایی از ابر زیر پایمان جاری بود که به ندرت می توان چنین منظره ای را در استان مشاهده کرد. مسیر پیمایش با رفت و آمد ابر و باد همراه بود ، هر چند صد متر صدای چشمه و آب گوشمان را نوازش میداد. عظمت خلقت خالق هر طرف دیده می شد و زبان ما را به شکر و تسبیح هر لحظه می گشود. بازگشت ما نیز با عبور از ابر و مه همراه شد و مه تا نزدیکی کهک ادامه داشت. ناهار را نیز بعد از نماز در امامزاده بی بی معصومه کهک صرف کردیم که البته زحمتش با برادر گرامی، آقای فیضی بود. برنامه این هفته آفاق به جرات یکی از بهترین و زیباترین برنامه ها در طول یکسال گذشته بود.

PictographTree Altitude 0 ft

کوه اسمیجان مشرف به امامزاده بوره فردوست

PictographIntersection Altitude 0 ft

تقاطع دوم

جاده خاکی راست انتهایش نزدیک قله اسمیجان است جاده خاکی چپ انتها نداشته و در منطقه ادامه دارد

تقاطع اول

تقاطع دو جاده خاکی که سمت چپ به سمت باغات می رود و سمت راست به مناطق مرتفع تر بالای باغات می رسد

PictographCar park Altitude 0 ft

آغاز، قنات شاه پسند

جاده آسفالت فردو وسف جاده های خاکی منسقه کشت خانه و سله سرخه مقداری جلوتر مجتمع فرهنگی تفریحی دشت بهشت