امام زاده قطری به سیاه رودبار

one day 11 minutes
February 9, 2023
November 2022

near Mazra‘eh, Semnan (Iran)

تاریخ اجرا: ۱۲ تا ۱۳ آبان‌ماه
با قطار ساعت ۷ صبح از تهران به سمت شاهرود حرکت کردیم. ساعت ۱۱:۵۰ ایستگاه شاهرود پیاده شدیم. از اونجا با تاکسی دربست (کیلومتری ۲ هزار تومان) به سمت امام‌زاده قطری رفتیم (۵۰ کیلومتر). ساعت ۱۲:۳۰ از امامزاده شروع کردیم. از اینجا مسیر جاده‌ای وجود داره که تا زیر دکل مخابرات می‌ره‌. ۶۰۰ متر افزایش ارتفاع داره و یک چشمه توی راه هست. بعد حدود دو ساعت، حوالی ساعت ۳ به سر گردنه رسیدیم و از سمت مقابل شروع به پایین اومدن کردیم. از ییلاق بسیار زیبایی، گذر کردیم. بعد از حدود نیم ساعت عبور از جاده خاکی, از مسیر خارج شده و به سمت پایین حرکت کردیم و وارد جنگل شدیم و وارد پاکوب نسبتا محوی شدیم. بعد از عبور از دو دره (یکی یکم سخت بود)، به سر یال رسیدیم و از روی یال ارتفاع کم کردیم. از اینجا مسیر به نسبت مشخص‌تر بود و با رنگ آبی مشخص شده بود. در نهایت حدود ساعت ۶ به چشمه و کلبه‌ی واقع در پونه آرام رسیدیم و زیر ایوان آن شب را به صبح رسوندیم. منطقه‌ی بکری بود و صدای حیوانات بسیار.
روز دوم ساعت ۸ صبح بیدار شدیم، و بعد از صرف صبحانه ساعت ساعت ۹ ادامه‌ی مسیر رو ادامه دادیم. از اینجا نسبتا واضح و از کنار رودخانه می‌گذشت و به تعداد زیادی مجبور به عبور از رودخانه شدیم. حدود ساعت ۱۲ به سر جاده آسفالت رسیدیم و با تاکسی تا علی‌آباد و از اونجا به سمت گرگان رفتیم.