Μιτσικέλι : Λιγκιάδες - καταφύγιο Μιτσικελίου - κορυφή Μιτσικελι

Photo ofΜιτσικέλι : Λιγκιάδες - καταφύγιο Μιτσικελίου - κορυφή Μιτσικελι Photo ofΜιτσικέλι : Λιγκιάδες - καταφύγιο Μιτσικελίου - κορυφή Μιτσικελι Photo ofΜιτσικέλι : Λιγκιάδες - καταφύγιο Μιτσικελίου - κορυφή Μιτσικελι

March 31, 2024
March 2024

•   5 2 Reviews

near Ligkiádes, Epirus (Greece)

S.O.S στο 8.2 κλμ της διαδρομής αυτής υπαρχει ένα risk waypoint , μην το ακολουθήσετε συνεχίστε απο τον δρόμο μέχρι το καταφύγιο Μιτσικελίου .
Κατά τα άλλα είναι μία εξαιρετική διαδρομή με εξαιρετική θέα.

Η ανάβαση ξεκινάει ένα χλμ περίπου πριν το χωριό Λιγκιάδες και περνάει από το καταφύγιο του ΕΟΣ Ιωαννίνων. Η θέα τόσο προς τη λίμνη όσο και προς τα γειτονικά βουνά είναι εξαιρετική. Η επιστροφή μπορεί να γίνει είτε ακολουθώντας το ίδιο μονοπάτι, είτε κατηφορίζοντας την ομαλή ΔΒΔ ράχη με κατεύθυνση το ραντάρ της ΥΠΑ. Απο το ραντάρ, ο ασφαλέστερος, σίγουρος και ενδεχομένως και πιο γρήγορος (παρά την μεγαλύτερη απόσταση) τρόπος επιστροφής στο καταφύγιο, είναι να ακολουθηθεί ο ασφαλτοστρωμένος δρόμος με ενδεχομένως κάποιες εφικτές παρακάμψεις. Η επιλογή μας να ακολουθήσουμε το μονοπάτι που τραβερσάρει τη ΝΔ πλαγιά του βουνού, επηρεαζόμενοι από προηγούμενες καταγραφές, ήταν ατυχής και επικίνδυνη. Ναι μεν το μονοπάτι είναι βατό στο μεγαλύτερο μέρος του, όμως τα τελευταία 100-150 μέτρα υψομετρικής κατάβασης για να βγείς στον ασφαλτοστρωμένο δρόμο είναι μια δοκιμασία. Λόγω της μεγάλης κλισης είναι αδύνατο να διακρίνεις από ψηλά αν κατηφορίζοντας βρεθείς σε κάποιο χάσμα λίγων μέτρων που δεν μπορείς να το κατέβεις χωρίς τεχνικά μέσα. Μην έχοντας δυνατότητα επιστροφής, φτάνοντας σε μια σχετικά βαθιά ρεματιά και αφού πρώτα παρακάμψαμε έναν βράχινο σχηματισμό κατεβαίνοντας απο τα αριστερά του χρησιμοποιώντας και τα χέρια, επιλέξαμε να συνεχίσουμε προς τα δεξιά. Κατηφορίσαμε προσεκτικά σε πεδίο με σάρα και για καλη μας τύχη δεν κολλήσαμε σε κανένα σημείο. Το τελευταίο εμπόδιο ήταν η κατάβαση στο δρόμο καθώς η χάραξή του στην απότομη πλαγιά, έχει δημιουργήσει πρανή με μεγάλη κλίση. Η χάραξη του εθνικού μονοπάτιού Ο3 φαίνεται ότι παρακάμπτει τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο συντομεύοντας την απόσταση, όμως καταγραφή δεν φαίνεται να υπαρχει ούτε αναφορά για την κατάσταση του μονοπατιού.

Νερό δεν υπάρχει σε κανένα σημείο. Ναι μεν υπαρχει δεξαμενη και βρύση πάνω από το καταφύγιο, αλλά πιθανότατα το νερό δεν είναι πόσιμο.

Αφετηρία -Τερματισμός

θέα ολόκληρου του νησιού

υδροδεξαμενή

Mountain pass

Photo ofδιασταύρωση με χωματόδρομο τον ακολουθούμε για 40 μέτρα και ακολουθούμε το μονοπάτι αριστερά Photo ofδιασταύρωση με χωματόδρομο τον ακολουθούμε για 40 μέτρα και ακολουθούμε το μονοπάτι αριστερά Photo ofδιασταύρωση με χωματόδρομο τον ακολουθούμε για 40 μέτρα και ακολουθούμε το μονοπάτι αριστερά

μονοπάτι αριστερά

εκκλησάκι του Αγιου Ιωάννη

Εκκλησάκι

καταφύγιο Μιτσικελίου

περνάμε απέναντι σχεδόν το δρόμο

κορυφή

μνημείο πεσόντα ορειβάτη το 2009

PictographRisk Altitude 5,559 ft

Μην το ακολουθήσετε, καλύτερα να πάτε από τον δρόμο

PictographRisk Altitude 4,853 ft

ΑΝ το ακολουθησατε μπλέξατε

PictographRisk Altitude 4,409 ft

γκρεμνά σάρες

• Photo of Ηλίας Λευκόπουλος
    Ηλίας Λευκόπουλος Apr 2, 2024

Ο αρχικός ενδοιασμός και η βαριεστημάρα που προκλήθηκαν ακόυγοντας την πρόταση για την πραγματοποίηση αυτής της διαδρομής, διαλύθηκαν μόλις φτάσαμε στην αφετηρία. Η θέα στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής ειναι εκπληκτική

• Photo of Τριανταφυλλίδης Δημοσθένης
    Τριανταφυλλίδης Δημοσθένης Apr 2, 2024

Για ακόμα μια φορά βγήκα σωστός στην επιλογή αυτής της πορείας...να τον ακούτε τον θείο και να γραφτεί παρακαλώ στα πρακτικά.