MITHI - MINOAN PATH - ZONARI - METAXOHORI-SARAKINA CANYON

Photo ofMITHI - MINOAN PATH - ZONARI - METAXOHORI-SARAKINA CANYON Photo ofMITHI - MINOAN PATH - ZONARI - METAXOHORI-SARAKINA CANYON Photo ofMITHI - MINOAN PATH - ZONARI - METAXOHORI-SARAKINA CANYON

May 17, 2020

near Mýthoi, Crete (Greece)

Μία πάρα πολύ ζεστή μέρα (θα μείνει στην ιστορία ως η πιο ζεστή μέρα Μαίου εδώ και 150 χρόνια!) φύγαμε από τους Μύθους με το γνωστό Μινωικό μονοπάτι ,περάσαμε το επιβλητικό Ζωνάρι και όλο πάνω πιάσαμε το δρόμο για Μεταξοχώρι.
Στάση στο χωριό κάτω απ το Πρίνο με τα παγκάκια μισάωρου και δρόσισμα στη δεξαμενή που έχει εκεί ,το θερμόμετρο πρέπει να ήταν πια πατημένο στους 40ο βαθμούς. Το Μεταξοχώρι είναι απ αυτά τα ωραία ορεινά χωριά που δυστυχώς πιά είναι σχεδόν εγκαταλελειμένα ,και μόνο που βλέπει κάποιος το ναότου νεκροταφείου φτάνει.
Στή συνέχεια κάτω με δρόμο και μερικά κοψίματα φτάσαμε στο Κρυοπόταμο, κι άλλο κόψιμο και βρεθήκαμε στην 'έξοδο' του φαραγγιού απ όπου μπήκαμε μέσα πριν λυποθυμίσουμε από τη ζέστη.
Για μέσα Μάη περιμέναμε περισσότερο νερό,όχι ότι είχε λίγο ,αμέσως ο πρώτος καταράκτης με τη πρώτη λίμνη (κολυμπήσαμε σε όλές! τόση ζέστη) και σε λίγο και άλλη κι άλλη μέχρι που φτάσαμε στο μεγάλο καταράκτη και κάτσαμε να θαυμάσουμε το θέαμα.
Να πούμε ότι το κατέβασμα της Σαρακίνας είναι πιο δύσκολο από το ανέβασμα, θέλει προσοχή, αφού χορτάσαμε παιγνίδι με τα νερά στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε στο όμορφο χωριό των Μύθων όπου παρ όλο το lockdown λόγω κορονοιού οι άνθρωποι του όμορφου καφενείου στη πλατεία μας κέρασαν αναψυκτικά και καφέ ,ευχαριστουμε!

* στα περίπου 700μ. όπως είναι γραμμένη η διαδρομή υπάρχει ταμπέλα επίσημη Που λέει minoan path και δείχνει αριστερά ,αγνοήστε την ,αμέσως μετά ,στα 20-30 μ. υπάρχουν κάτι χωμάτινα σκαλοπάτια ,από κει πάμε.
** έχουμε κάνει 2 κοψίματα στο δρόμο από Μεταξοχώρι για ποταμό, στο δέυτερο( 7.3χιλ.) είναι καλύτερα μάλλον να πάει κάποιος με το δρόμο που φέυγει πριν τη στροφή δεξιά και μπαίνει σε ελαιώνα ,το δικό μας είναι κάπως άγριο παρατημενο μονοπάτι.
επίσης στο 9ο χιλ. της διαδρομής με το δρομάκι που μπαίνει στον ελαιώνα πάνω απ το ποτάμι είναι περιφραγμένο αλλά έχει πόρτα ,δεξιά της αμέσως ανοίγει τοπλέγμα και περνά, η έξοδος τα ίδια, πόρτα με λουκέτο πρός τη πλευρά του φαραγγιού που δεν ανοίγει μεν αλλά μπορεί κάποιος να την πηδήξει.
*** σε ένα απ τα σχετικά δύσκολα περάσματα της Σαρακίνας υπάρχει μια σκάλα ξύλινη, προσοχή ,είναι σπασμένο το μεσαίο σκαλοπάτι.
Νερό στο Μεταξοχώρι στα παγκάκια μπροστά υπάρχει δεξαμενή με διάφορες βρύσες αλλά και στην εκκλησιά που είναι στην άσφαλτο καβούσι αλλά και στη Σαρακίνα κόπως βγαίνεις απ το φαράγγι εκεί που ειναι το φράγμα βρύση.

αρχή

η δεξαμενή

πρώτη στάση , 'Ζωνάρι'

ανεβαίνοντας 2

το μονοπάτι όπως συνεχίζει για το δρόμο

Μεταξοχώρι 2

μπαίνοντας

σαρακίνα 1

Σαρακίνα 2

Σαρακίνα 3

• Photo of ingestef
    ingestef Sep 19, 2022

In real we did 17km, als large parts of the trial were not accesible due to fences and bad GPS tracking in the original walk. No problem for us to do extra km’s but absolutely not a walk in the park. Better to use other authors. We used the red dots which were far better to use.