Miravinyes del Penedès - Ruta Circular.

Photo ofMiravinyes del Penedès - Ruta Circular. Photo ofMiravinyes del Penedès - Ruta Circular. Photo ofMiravinyes del Penedès - Ruta Circular.

April 17, 2022
April 2022

near Lavit, Catalunya (España)

El "Miravinyes" són 5 miradors, des d'on els quals es té una bona perspectiva de les vinyes del Penedès.

Miravinyes:
1.- La Cadira
2.- Balcó del Penedès
3.- Mirador de Sant Pau
4.- El Circell
5.- La Bardera

En aquesta ruta, hem volgut unir els 5 miradors d'una tacada i de forma circular.

Hi ha molts punts des d'on començar la ruta. Nosaltres vam escollir fer-ho des de Can Rosell de la Serra (Torrelavit), i des d'allà dirigir-nos fins la Miravinya de La Cadira.

El 2n Miravinya és el Balcó del Penedès, un balcó ubicat a Font-rubí, punt més alt de la ruta. Podem dir que des de la Cadira fins el balcó del Penedès cobrim la meitat del desnivell positiu.

Per encarar el 3r miravinya, el del mirador de Sant Pau (Pacs / Vilafranca del Penedès) atravessem diferents nuclis urbans. A destacar el de Vilobí del Penedès, amb serveis, i posteriorment Pacs del Penedès, tot i que respecte a aquest últim poble, per proximitat amb Vilafranca, davant qualsevol necessitat podem esperar a baixar de la muntanya de sant Pau i avituallar-nos a Vilafranca.

Després del Miravinya de sant Pau, ens dirigim cap el 4t, Miravinya el Circell, al poble de Les Gunyoles (Avinyonet del Penedès). També durant aquest tram, si necessitem omplir reserves, creuem un polígon industrial (Olèrdola) amb supermercats, botigues i bars...

Des del 4t Miravinya a les Gunyoles, baixada d'1 km fins a Avinyó. En el nostre cas, vam aprofitar per recuperar forces fent un menú en un dels restaurants. Ens restaven aproximadament 15km, i gairebé teniem la ruta coll avall.

Després de dinar, tocava rematar-ho, primer amb el 5è miravinya, La Bardera, i finalment, dirigir-nos al punt des d'on haviem iniciat la ruta, Can Rosell de la Serra.

Ruta sense masses zones tècniques. No és 100% ciclable, bàsicament degut a un tram de més desnivell abans del Balcó del Penedès. Més enllà d'aquest punt, que fàcilment es pot salvar, també es podria realitzar en bici.